گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام والمسلمین نیازی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اعلام اینکه وجود سیستم تشویق و تنبیه در تداوم یافتن اقدامات مثبت و اصلاح ناهنجاری‌ها مؤثر است، گفت: اگر حساسیت‌ها نسبت به نکات مثبت و منفی عملکردها از بین برود باعث بی انگیزه شدن خوبان و تجری متخلفان می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه شورای مدیران وزارت بهداشت و درمان با اشاره به اینکه کار سازمان بازرسی بررسی وضعیت موجود دستگاه‌ها است، گفت: سازمان بازرسی کل کشور فقط به دنبال ضعف و کاستی دستگاه‌ها نیست بلکه توجه به نکات مثبت و عملکرد خوب دستگاه‌ها را در دستور کار دارد و معتقد است که تقویت نکات مثبت دستگاه‌ها باعث نزدیکی آنها به اهداف‌شان است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اعلام اینکه رویکرد اصلی سازمان بازرسی کل کشور پیشگیری و اصلاح است افزود: در طول یک سال گذشته بیش از 90 درصد پیشنهادات ما به دستگاه‌ها ، پیشنهادات اصلاحی، 6/1 درصد پیشنهاد تنبیهی و معرفی به دادگاه‌ها و 4/1 درصد پیشنهادهای ما مربوط به تشویق مدیران بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نیازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نظارت و مدیریت مکمل یکدیگرند اظهار داشت: بنای ما بر این است که با فعالیت‌هایی که در سازمان بازرسی کل کشور انجام می‌شود به دستگاه‌ها کمک کنیم تا کارشان را روان‌تر انجام دهند ضمن اینکه اصل مشتری‌مداری و خدمت به مردم نیز تقویت شود.

وی در ابتدای سخنان خود به نقش حساس و توقعات بالا از وزارت بهداشت و درمان در طبقات مختلف کشور اشاره کرد و گفت: علیرغم مشکلات مالی موجود در این وزارتخانه، خوشبختانه شخص وزیر به اصل نظارت و کنترل توجه ویژه‌ای دارد و این جای خوشحالی دارد.

کد خبر 10217

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز