جمعه ۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۹
۰ نفر

کیکاووس زیاری: سلام بر عشق، دومین ساخته سینمایی اصغر نعیمی حال و هوایی اجتماعی و خانوادگی دارد

‌ قصه فیلم در باره جوانی به نام نادر است که برای گذر از گذشته و  شروع یک زندگی تازه با مشکلات زیادی روبه‌روست. او برای طی کردن این مسیر، دشواری‌های زیادی را پیش روی خود دارد. در طول این مسیر است که نادر ناچار می‌شود با حقیقت بزرگ زندگی‌اش روبه‌رو شود. این حقیقت می‌تواند کل زندگی نادر را دگرگون کند.او که سر یک دوراهی گیر کرده است، باید دست به انتخاب بزند.

فیلم‌نامه فیلم را حسن انصاریان نوشته و امین حیایی در آن نقش نادر را بازی می‌کند. نیکی کریمی و الناز شاکر دوست بازیگران اصلی زن «سلام بر عشق» هستند. آتیلا پسیانی، کامران تفتی ، احمد مخبر، رضا آشتیانی، ملکه رنجبر ، فریبرز بازغی و پانیذ خزائی هم در فیلم بازی دارند. کل صحنه‌های فیلم در مناطق مختلف تهران توسط اصغر رفیعی جم فیلم‌برداری شده است. کار تدوین فیلم به عهده مستانه مهاجر بوده است.

امین حیایی، آتیلا پسیانی و نیکی کریمی در «سلام بر عشق» /عکس ها : اکبر اصفهانی

نعیمی که قبل از فیلم‌ساز شدن یکی از نویسندگان و منتقدان سینمایی ایران بوده، درباره دومین ساخته سینمایی خود به دوچرخه می‌گوید: «بعد از موفقیت فیلم اولم، «بی‌وفا» فیلم‌نامه‌های زیادی به دستم رسید و پیشنهادهای متعددی برای کار داشتم. اما می‌خواستم کمی از فیلم اولم فاصله بگیرم و احساس می‌کردم دومین فیلمی که می‌سازم باید از نظر حال و هوا و لحن کار تازه‌ای باشد. حالا که تولید« سلام بر عشق» تمام شده، حس می‌کنم که این اتفاق در آن رخ داده است. هدف اصلی‌ام از کارگردانی یک فیلم اجتماعی این بود که در کار فیلم‌سازی‌ام به لحن متفاوتی برسم.»

نعیمی به این نکته نیز اشاره می‌کند که فیلم او یک کار پر بازیگر است و تعدد صحنه‌های فیلم‌برداری (لوکیشن) یکی از مشخصه‌های مهم آن است.

الناز شاکردوست و پانیذ خزائی در صحنه ای از فیلم

«سلام بر عشق» برعکس بسیاری از فیلم‌های جدید سینمایی که حال و هوایی کمدی دارند، قصه خود را با زبانی جدی تعریف می‌کند. نعیمی در باره حضور امین‌حیایی- که فیلم‌های کمدی زیادی در این سال‌ها بازی کرده- در یک نقش جدی، صحبت خود را چنین ادامه می‌دهد: «امین حیایی فقط بازیگر فیلم‌های کمدی نیست و او را در نقش‌های غیرکمدی و جدی هم دیده‌ایم. سابقه آشنایی‌ام با او به سال‌ها قبل برمی‌گردد. یکی از شانس‌های فیلم «سلام بر عشق» این است که با توجه به حال و هوا و ویژگی‌های نقش نادر، توانستم از امین حیایی برای ایفای این نقش استفاده کنم.»

این فیلم‌ساز با بیان این نکته که خیلی دوست دارد فیلمی برای نوجوانان بسازد، در پایان صحبت خود می‌گوید: «در« سلام بر عشق» ما شخصیت و بازیگر نوجوان نداریم، اما یکی از شخصیت‌های قصه یک دختر کوچولوست که نقش مهمی در پیشبرد ماجراها دارد. امیدوارم بتوانم در آینده یک فیلم خوب برای قشر سنی نوجوان کارگردانی کنم.»

کد خبر 102090

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز