یکشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۸
۰ نفر

ندا انتظامی: گنج و گنج‌یابی از آن دسته داستان‌هایی است که آدم بدش نمی‌آید در زندگی واقعی هم رخ بدهد.

شاید به دلیل همین علاقه است که سروکله داستان‌هایی از این دست زیاد در مجموعه‌های تلویزیونی پیدا می‌شود. تله‌فیلم «گنج خانه» هم بر اساس علاقه مخاطبان ساخته شده است.

این تله‌فیلم 90 دقیقه‌ای به کارگردانی شاهد احمدلو داستان 3 جوان به نام‌های فرید (با بازی سیاوش خیرابی)، کیوان (با بازی اشکان اشتیاق) و بهناز (با بازی شهرزاد کمال‌زاده) است که به طور اتفاقی از وجود یک گنجینه خانوادگی بسیار باارزش مطلع می‌شوند. گنج در اختیار پیرمردی به نام دکتر باستان قرار دارد و ردیابی دکتر باستان آنان را به خانه سفید می‌کشاند.

حسین طاهری تهیه‌کننده این تله‌فیلم، می‌گوید: «این کار بعد از «بلور باران» دومین کار مشترک من با شاهد احمدلو است. این کار هم موضوعی کاملاً اجتماعی دارد.»

شاهد احمدلو در حال هدایت فرید (سیاوش خیرابی) و کیوان (اشکان اشتیاق)

شاهد احمدلو هم با تأکید بر حرف طاهری در مورد اجتماعی بودن کار می‌گوید: «این تله‌فیلم موضوعی اجتماعی دارد و مشکل جوانان نسل خودم را که بیکاری است، بازگو می‌کند. ساختار این فیلم با دیگر کارهای من کاملاً فرق دارد. جوانان در این فیلم برای گذشتن از مانع بیکاری دست به کاری می‌زنند که در راه مانعی برایشان ایجاد می‌شود؛ مانعی که دیدگاه و زندگی آنها را تغییر می‌دهد و به سمت و سویی دیگر می‌برد.»

شاید یک تفاوت این کار با کارهای دیگری که شاهد احمدلو به آن تأکید دارد، انیمیشن کوتاهی است که در کار دیده می‌شود. این انیمیشن 5 دقیقه‌ای توسط مهران گل‌محمدی ساخته شده است. احمدلو در این‌باره می‌گوید: «حدود 5 دقیقه از این فیلم را به ساخت انیمیشن اختصاص  دادیم که تخیلات کیوان را به تصویر می‌کشد. این فیلم به نظر من می‌تواند هر گروه سنی را جذب خود کند. با اینکه ماجرا در خانه سالمندان اتفاق می‌افتد، جوانان در آن بازی کرده‌اند؛ حتی تکه‌ای انیمیشن دارد که کار را برای نوجوانان هم جذاب می کند.»

کیوان و بهناز، خواهر و برادرند و فرید، پسردایی آن دو است. آنها چندی قبل به طور اتفاقی از وجود یک گنجینه خانوادگی بسیار باارزش مطلع شده‌اند. شهرزاد کمال‌زاده در این فیلم نقش بهناز، خواهر کیوان را بازی می‌کند. او درباره نقش خود می‌گوید: «بهناز دختری است که دوست ندارد درگیر بلندپروازی‌های برادرش شود و دائم تلاش می‌کند کیوان و پسردایی‌اش را راهنمایی کند؛ اما موفق نمی‌شود. بنابراین تصمیم می‌گیرد با آنها همراه شود تا جلوی اعمال بد آنها را بگیرد.»

داریوش اسدزاده در نقش دکتر باستان

این کار هم دومین تجربه کمال‌زاده با شاهد احمدلو است. این بازیگر، کار با این کارگردان را راحت می‌داند: «احساس می‌کنم به خاطر اینکه هر دوی ما متعلق به یک نسل هستیم درک متقابلی از کار داریم و من به راحتی می‌توانم متوجه شوم که کارگردان چه بازی‌ای را از من می‌خواهد.»

بازیگر نقش دکتر باستان، داریوش اسدزاده است که بازیگری قدیمی است؛ به گفته شهرزاد کمال‌زاده حضور اسدزاده برای او و دیگر بازیگران جوان بسیار خوشایند بوده است.

دیگر بازیگران این کار افشین سنگ‌چاپ، کامرانعلی فیوضات، محسن زهتاب، آتش تقی‌پور، الیزابت امینی و پریسا رضایی هستند. تصویربرداری کار از اول آبان‌ماه شروع شد و تا نیمه آذرماه طول کشید. گروه برای تصویربرداری به لوکیشن‌هایی مثل نیاوران، لویزان، امام‌زاده قاسم، در دربند و خانه‌ای در میرداماد رفتند و هم‌اکنون کار در مرحله تدوین توسط حسین غضنفری است. ساخت موسیقی این فیلم را ناصر چشم‌آذر بر عهده دارد.

کد خبر 102080

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز