یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

قاسم حاجی‌محمدی* برای روی آوردن به هر تغییر مثبت و مؤثری به ایجاد انگیزه همراه با فرهنگ‌سازی و آماده‌سازی نیاز است.

براساس اطلاعات موجود، 70 درصد رفت‌وآمدهای ما ایرانیان در درون شهر تنها برای کسب اطلاعات در باره خدمات مختلف صورت می‌گیرد، اما همه شواهد  حاکی است که نتیجه این رفت‌وآمدها، افزایش ترافیک، آلودگی هوا، هزینه سوخت، تصادفات و در نهایت هدر دادن
وقت است.

مشکل اساسی در بروز چنین مسائلی، نداشتن اطلاعات است و اگر اطلاعات نباشد، نمی‌توان خوب تصمیم‌گیری کرد و یا راه حلی مناسب برای رفع مسائل موجود پیشنهاد کرد.
اما از آن جایی که با اجازه شهروندان عزیز گرگانی وارد شورای شهر شدیم تا فعالیتی مؤثر انجام دهیم،

اندیشه ایجاد شهر الکترونیک گرگان را به‌منظور چاره جویی منطقی برای رفع مشکلات شهر در دستور کار شورای شهر به‌عنوان پارلمان محلی قرار دادیم.از 9 تیر ماه سال‌جاری با جمع‌آوری اطلاعات و برگزاری چند نشست کارشناسی، برگزاری جشنواره شهر و شهروند الکترونیک را در شورای شهر به تصویب رساندیم.

هدف این جشنواره که به‌مدت 20 روز از اول تا 20 اسفند برگزار می‌شود، آماده‌سازی ذهنی و روانی مدیران، مسئولان و شهروندان با مزایا و ویژگی‌های شهر الکترونیک است.

مطمئن هستیم با آغاز به کار این جشنواره فرهنگی ضمن ایجاد انگیزه و آگاه ساختن همه دست‌اندرکاران، زمینه ورود و تبدیل گرگان به شهر الکترونیک با قدرت بیشتری فراهم می‌شود. در واقع ایجاد شهر الکترونیک، فرصتی با ارزش برای شهروندان گرگانی است.

آنچه خرسندی و اشتیاق ما را در  ادامه این مسیر افزون‌تر ساخته است این است که تنها پس از 3 روز از راه‌اندازی سایت شهر الکترونیک گرگان به وسیله دکتر علی‌اکبر جلالی،  صاحب‌نظر دلسوز در فناوری اطلاعات، 700 نفر از این سایت بازدید  کرده‌اند  و 30 نفر به عضویت آن درآمده‌اند.

امیدواریم و تلاش می‌کنیم که با راه‌اندازی شهر الکترونیکی گرگان و با به‌کارگیری فناوری اطلاعات، شهروندان ما هم مانند سایر شهرهای دنیا هر چه سریع‌تر و مناسب‌تر از خدمات الکترونیکی بهره‌مند شوند.

*رئیس شورای اسلامی شهر گرگان

کد خبر 102004

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز