سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۶
۰ نفر

گروه ورزشی: رقابت‌های جام حذفی باشگاه‌های کشور امروز با برگزاری شش مسابقه پیگیری خواهد شد و در حساس‌ترین بازی از مرحله یک‌شانزدهم نهایی پرسپولیس در اولین بازی پس از فتح دربی میهمان ایرانجوان بوشهر خواهد بود.

 تیم علی دایی در رقابت‌های لیگ سه برد پیاپی به دست آورده، مهم‌ترین بازی فصل را با پیروزی پشت سر گذاشته و در بهترین شرایط روحی و فنی وارد رقابت‌های جام حذفی خواهد شد اما پرسپولیس در بهترین روزهای خودش هم خاطرات خوبی از شهر بوشهر نداشته است. سرخپوشان کمتر از یک ماه پیش در این شهر با علی دایی مقابل شاهین سنگین‌ترین شکست سال‌های اخیر را پذیرفتند. در سال 73 هم پرسپولیس مقابل همین تیم ایرانجوان با نتیجه 5 بر صفر مغلوب شده بود.

پرسپولیس با بداقبالی، ورود به جام حذفی این فصل را با یک بازی سخت خارج از خانه آغاز می‌کند در حالی که استقلال رقیب دیرینه سرخ‌ها در ورزشگاه آزادی اولین بازی خودش را مقابل یک تیم محلی برگزار کرد.دایی به‌رغم شرایط خوب تیمش نگران طلسم شهر بوشهر و تقابل با تیم‌های غیرقابل پیش‌بینی این شهر است. ایرانجوان طبیعتا در قیاس با شرایط پرسپولیس حریف خطرناکی به نظر نمی‌رسد اما در رقابت‌های جام حذفی تیم‌های شهرستانی شگفتی‌ساز می‌شوند خصوصا در شرایطی که بازی‌ها به صورت یک‌حذفی برگزار می‌شود و پرسپولیس فرصت دیگری برای جبران نتیجه نخواهد داشت.

ایرانجوان در اندیشه شگفتی

عبدالرحیم خرمزی، سرمربی تیم ایرانجوان بوشهر روز گذشته در خصوص بازی با پرسپولیس گفت: «ما برای رسیدن به پیروزی می‌جنگیم. این مسابقه شرایط خاص خودش را دارد و با توجه به اتحاد جالب توجهی که بین هواداران ما و تیم شاهین‌بوشهر به‌وجود آمده است، با هدف پیروزی و کسب یک نتیجه به یادماندنی برابر پرسپولیس به میدان می‌رویم.» خرمزی که 15 سال پیش و در آخرین رویارویی دو تیم که با برتری 5 بر صفر ایرانجوان برابر پرسپولیس در جام بین‌المللی بسیج همراه بود، در ترکیب این تیم بازی می‌کرد، افزود: «آن بازی دیگر تکرار نمی‌شود، البته در این دیدار هر تیمی که بیشتر در زمین بجنگد، برنده خواهد شد که ما هم با توجه به بازیکنان جوان و جویای نامی که داریم، برای رسیدن به پیروزی می‌جنگیم.»

سرمربی ایرانجوان اضافه کرد: «مطمئن هستیم می‌توانیم با ارائه یک بازی قابل‌قبول برابر سرخپوشان تهرانی، یکی از شگفتی‌های بزرگ جام حذفی امسال را رقم بزنیم. انگیزه بالایی که حضور دایی به بازیکنان تیمش می‌دهد، باعث رشد چشمگیر پرسپولیس در هفته‌های گذشته شده اما ما هم می‌توانیم مانند تیم‌های دسته‌های پایین انگلستان که تیم‌های لیگ برتری این کشور را در این مسابقات حذف می‌کنند، برابر پرسپولیس نتیجه دلخواه را کسب کنیم.»

 غیبت حقیقی، شیث و بائو

مدافع میانی و دروازه‌بان پرسپولیس اصلی‌ترین غایبان این تیم در بازی امروز مقابل ایرانجوان خواهند بود. شیث رضایی و علیرضا حقیقی به دلیل اتفاقات شهرآورد شصت‌وهشتم به ترتیب یک و سه جلسه محروم شده‌اند.رضایی در این بازی به میدان نخواهد رفت و از هفته آینده می‌تواند مقابل مقاومت برای پرسپولیس به میدان برود اما حقیقی علاوه بر این مسابقه دو بازی دیگر لیگ را هم از دست داده و حتی ممکن است جایگاه خودش را در ترکیب اصلی به دیگر دروازه‌بان پرسپولیس بدهد.

میثاق معمارزاده که اتفاقا بعد از همان بازی معروف پرسپولیس مقابل شاهین و به دلیل اشتباهات متعدد و دریافت چهار گل نیمکت‌نشین شده بود در همین شهر به دروازه بازمی‌گردد و 270 دقیقه فرصت دارد باز هم خودش را به ترکیب اصلی برساند، خصوصا در شرایطی که دایی از عملکرد حقیقی ابراز رضایت کرده و اگر محرومیت گریبانگیر این بازیکن نمی‌شد همچنان از این دروازه‌بان در ترکیب اصلی تیمش استفاده می‌کرد.

در غیاب شیث رضایی هم مجتبی شیری به ترکیب اصلی پرسپولیس وارد می‌شود و در کنار سپهر حیدری زوج مرکزی خط دفاع را تشکیل می‌دهد. علیرضا محمد هم که به دلیل محرومیت دربی را از دست داده بود امروز می‌تواند به ترکیب بازگردد. میثم بائو هم به دلایل انضباطی از تیم کنار گذاشته شده و حتی علی دایی اعلام کرده از نظر او بائو اخراج است اما گفته می‌شود کمیته انضباطی باشگاه در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند.

تقابل کاظمی و کمالوند در شهرآورد تبریز

برنده بازی پرسپولیس و ایرانجوان در مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌ها مقابل برنده دربی جنوبی‌ها قرار می‌گیرد که امروز بین تیم‌های فولاد خوزستان و آلومینیوم هرمزگان برگزار خواهد شد. وینگو بگوویچ، سرمربی آلومینیوم در این مسابقه انگیزه‌های زیادی برای تقابل با تیم سابق خودش و جدال با مجید جلالی دارد. تراکتورسازی و گسترش فولاد تبریز دربی جذاب این شهر را در رقابت‌های جام حذفی برگزار می‌کنند. این بازی می‌تواند یکی از پرتماشاگرترین و جذاب‌ترین دربی‌های فصل جاری رقابت‌های فوتبال در ایران باشد.

فرهاد کاظمی، سرمربی تیم گسترش است و با حضور بازیکنان باتجربه‌ای همچون رسول خطیبی مقابل تراکتورسازی قرار می‌گیرد. کاظمی و کمالوند مربیان دو تیم تبریزی سابقه تقابل و حتی درگیری با یکدیگر را نیز داشته‌اند. همچنین هر دو مربی از مربیان معروف به نام اختصاری ف ک هستند که گفته می‌شد به عنوان مربیان منشوری معرفی شده‌اند. کاظمی به همین دلیل نتوانست مجوز مربیگری در رقابت‌های فصل جاری لیگ‌برتر را بگیرد.

بازی برق شیراز و استقلال‌اهواز هم که در شیراز برگزار می‌شود جذابیت‌های خاص خودش را خواهد داشت. محمد احمدزاده امروز برای اولین بار روی نیمکت استقلال‌اهواز می‌نشیند و اولین حریف او تیم برق شیراز است که مدتی هدایتش را برعهده داشت. امروز خاطرات زیادی از تیم برق و ورزشگاه حافظیه برای احمدزاده مرور می‌شود. استقلال‌اهواز و این مربی شمالی برای خروج از بحران به پیروزی در مسابقه امروز و صعود به مرحله بعد نیاز دارند.

صنعت نفت آبادان هم امروز میزبان راه‌آهن خواهد بود؛ ‌دو تیمی که اختلافات و درگیری‌های زیادی در ماجرای صعود به رقابت‌های لیگ برتر داشتند. هواداران صنعت نفت اتفاقات آن فصل را هنوز فراموش نکرده‌اند اما مهدی تارتار می‌گوید نباید دلخوری و کینه‌ای بین مجموعه دو باشگاه وجود داشته باشد. دیگر بازی این مرحله بین تیم‌های مس رفسنجان و پاس همدان برگزار می‌شود.

کد خبر 101280

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز