شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۴
۰ نفر

گروه ورزشی- مهدی ربوشه: تنها همین اتفاق می‌توانست اشک شوق را به چشمان علی دایی بیاورد.

 آنجا که مرد بااراده فوتبال کشورمان این بار در نخستین تجربه سرمربیگری خود در پرسپولیس حساس‌ترین بازی فصل را به سود تیم خود رقم زد. بی‌تردید علی دایی در برنده شدن پرسپولیس نقش مهمی ایفا کرد. او در کنار زمین آرام و قرار نداشت. تصاویر تلویزیونی به خوبی نشان می‌داد که سرمربی پرسپولیس تا چه حد به کسب پیروزی در این دیدار اهمیت می‌دهد و روی این مهم حساسیت دارد.

علی دایی در جریان بازی دو شخصیت مختلف را از خود نشان داد؛ شخصیت اول به مربی‌ای مربوط می‌شد که نباید به تیمش استرس وارد می‌کرد و از طرفی حق اشتباه نداشت و البته شخصیت دوم همان چیزی بود که هواداران انتظارش را داشتند؛ مربی‌ای که در کنار زمین آرام و قرار نداشته باشد و با شور خاصی تیمش را در لحظات حساس بازی هدایت کند. دایی به خوبی از عهده این کار برآمد. وقتی تیمش یک بر صفر از حریف دیرینه‌اش عقب افتاد هرگز به بازیکنانش استرس وارد نکرد. تصمیم عجولانه‌ای هم نگرفت. بعد از رسیدن پرسپولیس به گل تساوی این دایی بود که با فریادهای خود و حرکاتی که تاکنون کمتر از او شاهد بودیم تیمش را به ارائه یک بازی هجومی فرامی‌خواند.

این درست دقایقی بود که دایی به کمتر از پیروزی رضایت نمی‌داد. این تفاوت او با دیگر مربی‌هایی است که در دسته‌بندی مربیان برنده و مربیان بازنده قرار می‌گیرند. اما وقتی پرسپولیس به گل رسید دایی آنچه که در درونش می‌گذشت را آشکار کرد. تنها همین اتفاق یعنی پیروزی در شهرآورد می‌توانست آرامش سرمربی جاه‌طلب پرسپولیس را باعث شود و بغض دایی را بشکند. حالا هیچکس نمی‌تواند محبوبیت علی دایی در پرسپولیس را انکار کند. او شهرآورد را با پیروزی پشت‌سر گذاشته و از قرار معلوم دامنه جاه‌طلبی‌های او به همین جا ختم نخواهد شد همان‌طور که در تازه‌ترین واکنش خود تاکید کرده است: «نباید با شکست استقلال، مغرور شویم.»

دایی: بازیکنان پرسپولیس نباید مغرور شوند

سرمربی پرسپولیس گفت: «بازیکنان ما نباید با پیروزی برابر استقلال در دربی تهران مغرور شوند.» علی دایی در خصوص پیروزی 2 بر یک در دربی 68 اظهار داشت: «بازیکنان ما نباید دچار غرور شوند و در بازی‌های آینده باید تلاش بیشتری انجام دهند.» وی ادامه داد: «بعد از مدت‌ها در فوتبال آرامش پیدا کردم. پس از دربی توانستم به راحتی بخوابم، مدت‌ها بود که چنین آرامشی را تجربه نکرده بودم. این پیروزی روحیه جدیدی را به بازیکنان تزریق کرد.

بسیار خوشحالم که تمام مردم ایران از این نتیجه راضی بودند و حتی کمیته انضباطی نیز خوشحال بود.» سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: «هدف ما صعود به لیگ قهرمانان آسیاست و نیم نگاهی نیز به رتبه‌های بالاتر خواهیم داشت. هیچ بازیکنی حق ندارد احساس آرامش یا کم‌کاری کند. ما هم‌اکنون در اول راه قرار داریم و باید تلاش بیشتری انجام دهیم.»

دایی عنوان‌کرد: «در بازی‌های آینده نیز بازیکنان باید تمام تلاش خود را انجام دهند تا حریفان را مغلوب کنیم. باید از فرصت‌های خود بهتر استفاده کنیم و به راحتی آنها را از دست ندهیم. امیدوارم در بازی‌های آینده نیز پیروز میدان باشیم.» وی در مورد نیمکت‌نشینی میثم بائو و اشپیتیم آرفی و نارضایتی آنها تاکید کرد: «بازیکنان باید شایستگی خود را در تمرینات تیم نشان دهند و نمی‌توان با حرف زدن در ترکیب تیم قرار گرفت. باید تلاش خود را بیشتر کنند. 8 بازی تا پایان فصل داریم و همه شانس قرار گرفتن در ترکیب را دارند. هیچکس نباید از مبارزه و رقابت بترسد.»

تقدیر از باقری و جریمه برای رضایی و حقیقی

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای خود را درباره تخلفات علیرضا حقیقی و شیث رضایی در شهرآورد تهران صادر کرد. در جلسه کمیته انضباطی که بلافاصله بعد از شهرآورد  در فدراسیون فوتبال تشکیل شد، پس از بررسی محتویات پرونده و گزارش‌های رسیده از ورزشگاه آزادی ‌به صورت غیابی به پرونده شیث رضایی و علیرضا حقیقی که در این دیدار با هم درگیر شدند رسیدگی و رای بازیکنان متخلف به شرح زیر اعلام شد: علیرضا حقیقی دروازه‌بان پرسپولیس که تخلفاتش؛ برخورد زننده و رفتار غیر ورزشی، درگیری و فحاشی به شیث رضایی و ایراد ضرب نسبت به یکی از عوامل مجموعه ورزشی آزادی تهران بوده است، به 3 جلسه محرومیت از همراهی تیم پرسپولیس، توبیخ کتبی و پرداخت مبلغ
 10 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. شیث رضایی مدافع پرسپولیس هم به خاطر درگیری و فحاشی به علیرضا حقیقی، رفتار غیرورزشی و برخورد زننده ‌به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم پرسپولیس، توبیخ کتبی و همچنین پرداخت مبلغ 10 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

قرار است کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس نیز در مورد تخلفات این بازیکنان در دیدار روز چهارشنبه تشکیل جلسه دهد و حکم جداگانه‌ای صادر کند. با توجه به حسن اخلاق کریم باقری و ایجاد آرامش در جریان دربی 68 تهران، از سوی کمیته انضباطی با 2 فیش حج عمره جهت خود و همسرش به همراه تشویق کتبی با درج در پرونده از او تقدیر شد. کریم باقری زننده گل پیروزی بخش تیم پرسپولیس در دربی 68 تهران بود، گلی که از فاصله 35 متری به ثمر رسید و طلسم تساوی‌های دربی بزرگ تهران در 4 سال اخیر را شکست.

خنده‌های دایی در تمرین پرسپولیس 

خوشحالی علی دایی در تمرین روز پنجشنبه پرسپولیس جلوه ویژه‌ای داشت. روز پنجشنبه بازیکنان تیم پرسپولیس راس ساعت 30/11 در زمین شرکت واحد تمرین کردند. بازیکنانی که در شهرآورد در ترکیب ثابت پرسپولیس قرار گرفته بودند در این تمرین به ریکاوری پرداختند. بازیکنان ذخیره تیم هم در تمرین روز پنجشنبه کارهای تاکتیکی را مرور کردند. بازیکنان پرسپولیس به خاطر پیروزی مقابل استقلال در این تمرین به جشن و پایکوبی پرداختند.

علیرضا حقیقی تنها غایب تمرین پرسپولیس بود. تمرینات پرسپولیس دیروز تعطیل بود و از امروز مجددا تمرینات سرخپوشان پیگیری خواهد شد. همچنین مدیرعامل باشگاه استقلال در تماس تلفنی با حبیب کاشانی، برد پرسپولیس در دربی پایتخت را به وی تبریک گفت.

امیررضا واعظی آشتیانی صبح پنجشنبه در تماس تلفنی با سرپرست باشگاه پرسپولیس، پیروزی این تیم در دربی بزرگ پایتخت را به وی و باشگاه پرسپولیس تبریک گفت.بازی بعدی پرسپولیس در چارچوب جام حذفی و مقابل ایرانجوان بوشهر خواهد بود. پرسپولیس در این دیدار میهمان ایرانجوان است. این بازی روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد و با توجه به اینکه احتمال قهرمانی این تیم در لیگ برتر کم است، شاگردان دایی قصد دارند عنوان قهرمانی جام حذفی را کسب کنند تا برای دریافت سهمیه لیگ قهرمانان آسیا گرفتار اما و اگرهای لیگ برتر و قرار نگرفتن احتمالی در سه رده نخست جدول نشوند.

کد خبر 101051

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز