دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۵:۵۶
۰ نفر

گروه ورزشی- مهدی ربوشه: پس از اینکه شیث رضایی و علیرضا حقیقی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مجموعا با چهار جلسه محرومیت و جریمه نقدی روبه‌رو شدند باشگاه پرسپولیس خواستار تخفیف مجازات آنها از سوی این کمیته شد.

 معاون حقوقی این باشگاه در خصوص محرومیت سه و یک جلسه‌ای حقیقی و رضایی، دروازه‌بان و مدافع پرسپولیس گفته: «طبق مفاد آیین‌نامه جدید انضباطی، این نوع مجازات‌ها شامل 3 جلسه محرومیت و جریمه 10 میلیون ریالی و خارج از شمول تجدید نظرخواهی است.» مصطفی شکری افزود: «با این حال براساس ماده 29 آیین‌نامه انضباطی تخفیف مجازات این بازیکنان را خواستار شده‌ایم.»

در همین حال روز گذشته اختلاف میان کمیته انضباطی این باشگاه و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بالا گرفت تا جایی که عباس علیپور، عضو کمیته  انضباطی باشگاه پرسپولیس،کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را به اتخاذ تصمیمی عجولانه متهم کرد. در همین حال، گفته می‌شود علی دایی از اظهارات رئیس سازمان لیگ که در خصوص حرکت غیرورزشی رضایی و حقیقی واکنش تندی نشان داده به شدت دلخور است. سرمربی پرسپولیس معتقد است سازمان لیگ مرجع رسیدگی به تخلفات بازیکنان نیست و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باید در‌این‌باره تصمیم‌گیری کند. روز گذشته برخی رسانه‌ها از قول دایی نوشتند: «برخورد با بازیکنان خاطی پرسپولیس به سازمان لیگ ارتباطی ندارد.»

علیپور: رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال عجولانه بود 

سخنگوی کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس رای صادره کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص شیث رضایی و علیرضا حقیقی را عجولانه دانست. عباس علیپور خاطرنشان کرد: «در اینکه دو بازیکن ما مرتکب اشتباه شده و مستحق جریمه هستند، هیچ شکی نیست اما ما به شکل صدور رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال معترضیم و اعتراض خود را کتبا به فدراسیون فوتبال فرستاده‌ایم.»

وی افزود: «کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس ثابت کرده در خصوص تخلفات بازیکنان به شدت سخت‌گیر است و بدون شک اگر فدراسیون فوتبال اجازه می‌داد، باشگاه رای بسیار عادلانه‌ای را صادر می‌کرد.» سخنگوی کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس در عین حال تصریح کرد که رای صادره فدراسیون فوتبال، دارای اشکالاتی است که امیدواریم در شورای استیناف حل شود. وی گفت: «رای صادره کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در دنیا کم‌نظیر بود زیرا آنها شبانه و بدون حضور مسئولان، وکیل باشگاه یا بازیکنان خطاکار رای خود را صادر کردند.» علیپور اظهار داشت: «احساس می‌کنیم این رای کاملا تحت تاثیر یک برنامه تلویزیونی صادر شده است.»

سخنگوی باشگاه پرسپولیس در خصوص مصاحبه عزیزمحمدی، رئیس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال مبنی بر احتمال جریمه بازیکنان پرسپولیس و موضع‌گیری علی دایی درخصوص این سخنان گفت: «منظور ما این بوده که محرومیت بازیکنان به وظایف سازمان لیگ مرتبط نیست و بحث خاصی در این بین مطرح نبوده است.» رئیس روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در خصوص اظهارات مسئولان باشگاه استقلال مبنی بر تاثیرات داوری در پیروزی سرخپوشان نیز گفت: «هیچ پاسخی در خصوص اظهارات دوستان‌مان در باشگاه استقلال ندارم و تنها امیدوارم این تیم نیز با پیروزی در دیدارهای آینده خود، ناراحتی شکست شهرآورد را از دل هوادارانش پاک کند.»

اعتراض آرفی و تذکر به شیری

تمرین پرسپولیس صبح دیروز پیگیری شد. تمرین پرسپولیس از ساعت 11 در ورزشگاه شرکت ‌واحد پیگیری شد. در این تمرین، بازیکنان پرسپولیس بعد از گرم‌کردن به پاس‌کاری در حال حرکت، استارت‌های کوتاه و بلند و فوتبال دستگرمی پرداختند. در تمرین دیروز تنها میثم بائو غایب بود. مهدی شیری به دلیل تاخیر با تذکر دایی مواجه شد.

30 هوادار  در سرمای شدید نظاره‌گر تمرین پرسپولیسی‌ها بودند. دروازه‌بانان زیرنظر یحیوی تمرینات ویژه‌ای انجام دادند. علی دایی و عبدی در ابتدا و میانه تمرین دیروز بارها با بازیکنان به گفت‌وگو پرداختند. فریادهای دایی بر سر شکوری هنگام تمرینات دفاعی پرسپولیس از نکات جالب این تمرین بود. در حاشیه این تمرین آرفی به دلیل پاس ندادن به او، اعتراض‌های خود را بارها به علی دایی اعلام کرد. مجتبی شیری با دستور دایی جایگزین شیث رضایی در ترکیب اصلی شد ومیثاق‌ معمار‌زاده زیر نظر یحیوی به تمرینات ویژه بازی با پا پرداخت.

اگرچه سه بازیکن در سونا و استخر روز پنجشنبه غایب بودند اما این تنها میثم بائو بود که مورد خشم علی دایی قرار گرفت و محمد منصوری و مهدی شیری به راحتی از این تنبیه فرار کردند. علی دایی پس از کنار گذاشتن بائو از ترکیب و حتی فهرست 18 نفره تیم در چند بازی گذشته، او را به خاطر یک جلسه غیبت به کمیته انضباطی باشگاه سپرده است. پس از آنکه علی دایی میثم بائو را از ترکیب اصلی کنار گذاشت، حاشیه‌هایی به وجود آمد که منجر به اخراج این بازیکن از پرسپولیس شد. دایی دیروز پس از تمرین اعلام کرد که این بازیکن را در اختیار باشگاه گذاشته و دیگر به او احتیاجی ندارد.

درخواست کمک 450 میلیون تومانی پرسپولیس از سازمان

به نظر می‌رسد طی فصل جاری سازمان تربیت بدنی، همکاری خوبی با باشگاه پرسپولیس داشته و تا حدی درخواست‌ها و توقعات مالی حبیب کاشانی را برخلاف سال‌های گذشته برآورده کرده است. باشگاه پرسپولیس ظرف چند روز اخیر، نامه‌ای را با امضای حبیب کاشانی تنظیم کرده تا با استفاده از آن مبلغی را به عنوان کمک مالی از علی سعیدلو دریافت کند. طی این درخواست رسمی، سرخپوشان خواهان دریافت مبلغ 450 میلیون تومان از سازمان تربیت بدنی شده‌اند‌. طبیعی به نظر می‌رسد با توجه به پیروزی پرسپولیس در بازی بزرگ مقابل استقلال، سازمان این خواسته را اجابت کند.

خبر دیگر اینکه برخی منابع تاکید دارند مسئولان باشگاه پرسپولیس تا حدی از صحبت‌های کریم باقری در برنامه چهارشنبه شب 90 گلایه دارند اما تاکنون این گلایه را با او مطرح نکرده اند. طی یکی، دو روز آینده و احتمالا در سفر به بوشهر حبیب کاشانی با کریم باقری در این خصوص صحبت کرده و انتقادهای خود را بابت طرح چنین موضوعاتی در یک برنامه زنده تلویزیونی پربیننده مطرح خواهد کرد. اظهارات کاپیتان اول پرسپولیس در مورد شیث رضایی به عنوان کاپیتان دوم و علیرضا حقیقی باعث برخورد سرد این دو بازیکن و سایر سرخپوشان با باقری شده است. 

کد خبر 101213

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز