بسته پیشنهادی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران برای برون‌رفت از مشکلات ناشی از محدودیت تسهیلات، به بانک مرکزی ارائه شد

در این بسته پیشنهادی 3محور اساسی برای برون‌رفت از مشکلات جاری بخش تولید و اقتصاد کشور ارائه شده است تا با استفاده از روش بازخرید دین و اعطای تسهیلات به بخش تولید، افزایش تقاضا برای خرید ارز توسط این بخش و جبران کاهش تقاضا برای واردات کالاهای ساخته شده و محصولات کشاورزی ایجاد شود.

هوشنگ فاخر عضو هیأت‌رئیسه اتاق ایران در این باره گفت: اتاق ایران یک بسته سیاستی را برای حل مطالبات معوقه به بانک مرکزی ارائه کرده است و این بسته پیشنهادی ابتدا به اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارائه و بررسی‌های لازم روی این بسته انجام شد.

فاخر در ادامه یادآور شد: در این بسته پیشنهادی مواردی مطرح شده است که بدون فشار به بانک‌ها و دولت، می‌توان مشکلات را حل کرد و این روش در تمام دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در ایران به آن توجه نشده و بنا‌بر‌این محدودیت‌هایی برای ارائه تسهیلات به‌وجود آمده است. در این پیشنهاد تأکید شده که تسهیلات مدنظر، برای واحدهای تولیدی مشغول به کار است و به هیچ‌وجه شامل وام‌های انحراف یافته از تولید نخواهد شد.

کد خبر 101275

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز