دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک‌ها چک پول تقلبی نمی‌پذیرند و چک پول‌های موجود در دستگاه‌های خود پرداز نیز کنترل می‌شوند.

محمود بهمنی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر، درباره اخبار منتشر شده درزمینه پذیرش چک پول‌های تقلبی در بانک‌ها گفت: در این زمینه سوء برداشت شده و خیلی بعید است کسی از دستگاه خود پرداز چک پول تقلبی دریافت کرده باشد.

وی افزود: اگر یک مورد چنین اتفاقی افتاده باشد باید بلافاصله این موضوع به بانک اعلام شود تا موضوع رسیدگی شود.

بهمنی گفت: نمی‌توان پذیرفت که بانکی چک پول تقلبی دریافت کند و آن را در دستگاه عابر بانک قرار دهد و این کار یعنی اینکه بانکی بخواهد تقلب کند.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: پذیرفته شده نیست که بگوئیم بانک‌ها چک پول‌های تقلبی را قبول می‌کنند و دسته دسته چک‌های تقلبی را به نظام بانکی بدهند.

وی در پاسخ به سوالی درباره سازوکار بانک مرکزی برای برخورد با دلالان وام‌های بانکی گفت: ما تحت هیچ شرایطی نمی توانیم بپذیریم یک سازمان، موسسه، شرکت و یا شخص حقیقی وام خرید و فروش کند بلکه باید بطور مستقیم برای دریافت وام به نظام بانکی مراجعه شود.

بهمنی گفت: سازوکار این موضوع طراحی شده است و به وزارت ارشاد و نیروی انتظامی نامه مربوط را ارسال کرده ایم.

وی افزود: دادن آگهی در این زمینه مطلقا ممنوع است و اگر مواردی این‌چنینی باشد به نیروی انتظامی معرفی خواهند شد و با آنان برخورد می‌شود.

کد خبر 102088

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز