دوشنبه ۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی از اصلاح قوانین بانکی کشور در راستای اجرای طرح تحول نظام بانکی و توافق با یک بانک خارجی برای همکاری در زمینه ارزی و تسویه ریالی خبر داد

محمدرضا خاوری در گفتگو با مهر با اشاره به بررسی 4 قانون دیگر نظام بانکی کشور در راستای اجرای طرح تحول نظام بانکی، افزود: این 4 قانون علاوه بر قوانین بانکداری بدون ربا و پولی و بانکی کشور است.

رئیس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی افزود: قانون اداره امور بانک‌های دولتی، قانون تشکیل کانون بانک‌های کشور و افزایش سرمایه بانک‌های دولتی از جمله این قوانین است که در دست بررسی قرار دارد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح تحول اقتصادی تمام ابعاد از جمله نظام بانکی کشور را در بر می‌گیرد، عنوان کرد: قانون عملیات بانکداری بدون ربا و قانونی پولی و بانکی کشور که بیش از یک سال مورد بررسی مجدد در بانک مرکزی قرار گرفت، در راستای اجرای طرح تحول نظام بانکی در هیئت دولت تصویب شده است و به زودی تقدیم مجلس می شود.

مدیرعامل بانک ملی همچنین از تعامل و مذاکره با برخی از بانک‌های خاص خارجی برای همکاری در زمینه ارزی و تسویه ریالی خبرداد و بیان کرد: با یک بانک در این خصوص به توافق کامل رسیده‌ایم.

کد خبر 98197

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز