همشهری آنلاین: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که جهت تحت فشار قرار دادن چین برای بازکردن درهای بازار خود بر تجارت با آمریکا اقدام خواهد کرد.

به گزارش بی بی سی،باراک اوباما در سخنانی خطاب به سناتورهای حزب دمکرات آمریکا در پاسخ به پرسش یکی از سناتورها مبنی بر اینکه آیا آمریکا به دلیل مناقشات تجاری با چین روابط تجاری خود با این شکور را قطع خواهد کرد یا خیر، گفت که چین و سایر کشورها را جهت عمل به تعهدات تجاری خود تحت فشار قرار خواهد داد.

با این حال او گفت که قصد ندارد رویکرد حمایتگرانه را در قبال چین اتخاذ کند. اوباما هشدارداد اگر درهای خود را بر چنین بازاری (بازار چین) ببندیم اشتباه بزرگی را مرتکب شده‌ایم.

این سخنان در حالی از سوی اوباما بیان می‌شود که هم اکنون تنش‌ سیاسی در روابط دولت‌های پکن و واشنگتن بر سر فروش تسلیحات آمریکا به تایوان بالا گرفته است.

از سوی دیگر روابط این دو کشور به دلیل انتشار گزارش‌هایی مبنی بر حمله‌های سایبری چین به وب سایت‌های آمریکایی و اعلام خبر سفر قریب الوقوع دالای لاما رهبر مذهبی تبت به آمریکا تیره شده است.

یکی از سخنگویان وزارت امورخارجه چین اعلام کرده است که دیدار باراک اوباما با دالای لاما به تیره تر شدن روابط دو کشور خواهد انجامید.

کد خبر 100976

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز