مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۴
۰ نفر

برنامه‌های شاخص سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر اعلام شد

برپایی نمایشگاه تخصصی کتاب با موضوع انقلاب، تولید و توزیع کتاب داستان‌های تصویری با موضوع انقلاب اسلامی، تولید ویژه‌نامه‌های انقلاب اسلامی در هفته نامه مترو، رونمایی کتاب «این روزها»، برگزاری 10 نشست تخصصی با موضوع انقلاب اسلامی و برپایی تریبون آزاد انقلاب، از جمله برنامه‌های شاخص سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی این سازمان، محمد مشاری معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اعلام این سر فصل‌ها گفت: گرامیداشت سی و یکمین بهار انقلاب، وظیفه تمامی نهادهای فرهنگی است و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با هدف ارتقای شناخت مردم در زمینه دستاوردهای انقلاب اسلامی و گسترش فرهنگ احترام به یادگاران انقلاب (جانبازان و خانواده شهدا) و با تاکید بر افزایش آشنایی شهروندان بازندگی فرهنگی مفاخر و بزرگان انقلاب، برنامه‌های خود را در سطح مناطق 22گانه پایتخت، در 15 سر فصل  برگزار می‌کند.

مشاری در تشریح این برنامه‌ها گفت: در نمایشگاه تخصصی کتاب، در 3سطح کلان، هزار جلد، متوسط، 350 جلد و خرد 200 جلد، در طول مسیر راهپیمایی 22 بهمن، این کتاب‌ها در معرض دید شهروندان تهرانی قرار می‌گیرد. وی به مسابقه سراسری پیامک نیز اشاره کرد و گفت: این برنامه به‌صورت طراحی سؤال و ارسال پاسخ به صورت پیام کوتاه، در مناطق 22 گانه در مسیر راهپیمایی برگزار می‌شود و موضوع سؤال‌های آن، دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.

رونمایی کتاب «این روزها» نیز از دیگر برنامه‌های این سازمان است که در فرهنگسرای پایداری اجرا می‌شود. مسابقه 31×31نیز در سطح مدارس شهر تهران برپا خواهد شد که به دانش‌آموزان برتر، ربع سکه بهار آزادی تعلق خواهد گرفت.

دو امدادی نسل‌های انقلاب در صبح 22 بهمن، مسابقه طراحی با عنوان وحدت، نیاز ایران امروز، تولید جورچین انقلاب، ویژه کودکان، برنامه امام و یک ایران پیام در فضای مجازی و انتشار مجله رسانه‌ها و انقلاب، از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت سی و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی است.

در همین حال سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت ایام مبارک دهه فجر و افتتاح بزرگ‌ترین پروژه مدیریت شهری کشور، مسابقه بزرگ عکس با موضوع تونل توحید را برگزار می‌کند.  موضوع مسابقه، تونل توحید از مراحل آغازین ساخت تا بهر‌ه‌برداری و هر گونه موضوع دیگری است که به‌طور مستقیم با آن در ارتباط باشد.

بنابراین گزارش، به هر  5 اثر برگزیده،   2 سکه بهارآزادی و لوح تقدیر اهدا و آثار منتخب به‌صورت یک مجموعه کارت‌پستال منتشر خواهد شد. شرکت در این مسابقه برای همه آزاد بوده و محدودیتی از لحاظ تعداد آثار وجود ندارد. آخرین مهلت دریافت آثار 29 بهمن ماه و زمان اعلام برندگان، روز 13 اسفند ماه 1388 همزمان با میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به تهران، خیابان میرداماد، خیابان 12 بهمن، کوچه 12 بهمن، شماره 20، ساختمان معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، طبقه چهارم، اداره هنرهای تجسمی ارسال دارند.

همچنین معاونت هنری این سازمان همزمان با افتتاح پروژه عظیم تونل توحید اقدام به برگزاری نمایشگاهی از کاریکاتورهای بهمن عبدی با این موضوع کرده است. این نمایشگاه در نگارخانه دائمی خانه کاریکاتور واقع در خیابان کریم خان زند، پارک مریم دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند از 12 تا 15 بهمن ماه از ساعت 10 تا 18 از این آثار بازدید به عمل آورند.

کد خبر 100887

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز