تلویزیون دولتی پاکستان 11بهمن از کشته شدن حکیم‌الله محسود، رهبر طالبان این کشور خبر داد؛ مسئله‌ای که بلافاصله از سوی طالبان رد شد

به گزارش بی‌بی‌سی، 11بهمن تلویزیون دولتی پاکستان با پخش گزارشی اعلام کرد که حکیم‌الله محسود، رهبر طالبان این کشور 2 هفته قبل در حمله هوایی آمریکا کشته و جنازه وی توسط اعضای این گروه دفن شده است.

شبکه پی تی وی اعلام کرد که محسود چهاردهم ژانویه در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا به منطقه شاکتوی در وزیرستان جنوبی زخمی شده بود و 3 روز بعد بر اثر شدت جراحات کشته شده است.

پی تی وی همچنین اعلام کرده است که جنازه وی در قبرستانی در بخش ماموندزای واقع در منطقه اوراکزای دفن شده است. این در حالی است که به‌دنبال انتشار این خبر ژنرال اطهر عباس، سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد که هنوز نمی‌تواند درست بودن این خبر را تایید کند. وی تاکید کرد: با وجود این نیروهای اطلاعاتی پاکستان در حال تحقیق درباره این مسئله هستند. گفته می‌شود در حمله 14 ژانویه حداقل 10 نفر از اعضای طالبان کشته شده‌اند.

این در حالی است که11بهمن اعظم طارق، ‌سخنگوی ارشد طالبان پاکستان در گفت‌وگوی تلفنی با خبرگزاری فرانسه، خبر کشته شدن رهبر این گروه را تکذیب کرد. وی گفت: حکیم‌الله محسود رهبر طالبان، زنده و سالم است.

سخنگوی طالبان اعلام کرد که هدف دشمنان از این شایعات ایجاد اختلاف میان اعضای طالبان است اما این افراد هرگز به اهداف خود نمی‌رسند. سخنگوی ارشد طالبان پاکستان افزود: افرادی که مدعی کشته شدن حکیم‌الله هستند باید مدرک و دلیل بیاورند. ما پیش از این هم ثابت کرده‌ایم که وی زنده است و برای اثبات گفته‌های خود، 2 نوار صوتی از سخنان وی را برای رسانه‌های مختلف ارسال کردیم.

حکیم‌الله محسود از زمان مرگ برادرش بیت‌الله محسود رهبری شبه نظامیان طالبان در پاکستان را بر عهده دارد. بیت‌الله محسود هم در حمله موشکی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا کشته شد اما تا مدت‌ها این گروه خبر کشته شدن وی را تکذیب می‌کرد. سرانجام نیروهای امنیتی پاکستان با انتشار تصاویر جنازه وی کشته شدن رهبر طالبان را اثبات کردند.

کد خبر 100687

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز