گروه سیاسی: احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهوری، برخوردهای اخیر هیأت نظارت بر مطبوعات را مغایر قانون خواند

و با تشریح موارد اختلاف این برخوردها با مفاد قانون نوشت: مسئولیت این تنگ‌نظری‌ها و محدودیت‌های غیرقانونی برای مطبوعاتی که نسبت به شما و دولت‌تان انتقاد می‌کنند، با جنابعالی است.

اگر به این مسئولیت به خوبی عمل بفرمایید، آنگاه انتقاد شما به قوه قضاییه حمل بر آزادی‌خواهی خواهد شد.

به گزارش مهر، توکلی دراین نامه با انتقاد از تذکرات مکرر هیات نظارت بر مطبوعات به مطبوعات نوشت: طی ماه گذشته هیات نظارت بر مطبوعات که به ریاست و مسئولیت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل می‌شود در 2نوبت، به 21 روزنامه و یک هفته نامه تذکر داده و آنها را تهدید به برخورد کرده است که در اکثریت قریب به اتفاق موارد استنادات، بسیار سست و به طرز باورنکردنی ناچسب است.

توکلی در ادامه با انتقاد از تذکر به 11 روزنامه به‌دلیل چاپ سخنان دبیر سابق شورای‌عالی امنیت ملی نوشت: اگر انتشار سخنرانی نماینده رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی، نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری و یکی از منصوبین رهبری در مجمع تشخیص مصلحت، در یک همایش رسمی تخلف است واویلا. یعنی انتظار این است که روزنامه‌ها پیش از انتشار مواضع مقامات رسمی کشور ممیزی راه بیندازند؟ این مقبول است؟ لااقل مقدور است؟

کد خبر 100616

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز