گروه شهری: همزمان با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران در منطقه 18 صبح دیروز از 12 سوله چندمنظوره که در شرایط عادی از فضای این سوله‌ها برای ورزش بانوان استفاده می‌شود بهره‌برداری شد.

 به گزارش همشهری شهردار تهران گفت: همان‌طور که در ابتدای سال برنامه‌ریزی شده بود تا پایان امسال 90 سالن ورزشی و تا پایان نیمه اول سال آینده 30 سالن دیگر جمعاً به تعداد 120 سالن ویژه ورزش بانوان در سطح شهر تهران احداث خواهیم کرد. 
همچنین بر لزوم توسعه  سلامتی و روحیه شادابی در شهر به‌ویژه در میان بانوان که در مقایسه با مردان  در محرومیت بیشتری به لحاظ برخورداری از سرانه‌های ورزشی به‌سر می‌برند تاکید کرد و گفت: شهرنشینی مضراتی دارد که کم‌تحرکی و استرس و افسردگی از جمله آنهاست و این مشکل باید با احداث سالن‌های ورزشی به‌خصوص برای بانوان برطرف شود.
وی نگاه شهرداری به ورزش را اقتصادی ندانست و تاکید کرد: این ورزشگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار نخواهد شد و تحت مدیریت شهرداری قرار خواهد داشت بنابراین بهره‌مندی از امکانات این ورزشگاه‌ها برای بانوان رایگان خواهد بود تا فشاری به اقشار کم‌درآمد وارد نشود.
بنا بر این گزارش، بانوان تهرانی می‌توانند با حضور در این سوله‌های چند منظوره در انواع ورزشهای توپی، نظیر والیبال، بسکتبال،  بدمینتون، تنیس روی میز، هندبال، فوتبال سالنی و حتی ورزشهای رزمی شرکت کنند.
  شهردار تهران درحاشیه این مراسم با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اعلام دلایل توقف کار پروژه بزرگراه شهید زین‌الدین و نتایج پیگیری‌های شهرداری در این زمینه، گفت: هر روز به دلیل توقف پروژه بزرگراه شهید زین‌الدین غصه می‌خورم؛ زیرا جمع کثیری از شهروندان در انتهای  بزرگراه همت و خیابان هنگام، با مشکل جدی در تردد مواجه‌اند؛ در حالی که می‌شد با احداث این بزرگراه، امروز شاهد این مشکل نباشیم.
قالیباف تصریح کرد: ادامه عملیات احداث بزرگراه شهید زین‌الدین در محدوده پارک جنگلی لویزان در حالی متوقف شد که عملیات اجرایی این پروژه اردیبهشت ماه سال 84 ابلاغ شده بود، اما زمانی که خواستیم کار را به پیش ببریم، مسایل جانبی اجازه نداد این پروژه عمرانی مهم به سرانجام برسد.
قالیباف با اشاره به این‌که ادامه بزرگراه شهید زین‌الدین از پارک لویزان، مشکل کارشناسی، زیست محیطی و حتی قطع درخت نداشت، تصریح کرد: چه‌طور ممکن است کمی پیش‌تر صدها درخت کهنسال مثمر نظیر توت برای احداث ادامه بزرگراه همت و کن، قطع شود و مشکلی ایجاد نشود؛ اما قطع درختان سوزنی برگ پارک لویزان با تعداد محدودتر، این همه سروصدا ایجاد کند! به همین دلیل معتقدیم که توقف این پروژه کارشناسی نبوده است.
 شهردار تهران ادامه داد: توقف این پروژه را از طریق مراجع قضایی پیگیری کردیم که در حوزه کیفری رأی به نفع شهرداری داده شد اما دوباره ادعای حقوقی مبنی بر مالکیت این اراضی مطرح شد. این در حالی است که مالکیت پارک جنگلی لویزان 30 سال است  به شهرداری واگذار شده و طبق قانون شهرداری اجازه احداث 7 درصد از محدوده پارک را دارد و آن وسعتی از پارک لویزان که برای ادامه بزرگراه شهید زین‌الدین مورد استفاده قرار گرفته حتی کمتر از این رقم بود.  وی افزود: منتظریم تا قوه قضاییه نظر نهایی را درباره ادامه بزرگراه زین‌الدین بدهد؛ در این صورت به مردم تهران قول می‌دهم سه شیفت کار کنیم تا در کمترین زمان ممکن این بزرگراه به بهره‌برداری برسد.
شهردار تهران همچنین در این مراسم از اختصاص 22 دستگاه خودرو در مناطق 22 گانه شهرداری تهران برای تسهیل در رفت و آمد جانبازان و معلولان به‌صورت رایگان خبر داد. محمدباقر قالیباف با اعلام این خبر گفت: این اقدام به‌مناسبت آغاز هفته معلولان و با هدف تسهیل در رفت و آمد این افراد صورت خواهد گرفت.
وی افزود: همچنین تعدادی از 90 سالن ورزشی شهر را در اختیار جانبازان و معلولان قرار می‌دهیم تا آنها نیز بتوانند از امکانات ورزشی بهره‌مند شوند.
شهردار تهران در حاشیه این مراسم همچنین گفت: اگر اعتبارات مترو تأمین شود با توجه به ظرفیتی که در آن وجود دارد قادریم ظرف مدت 5 سال 100 کیلومتر به خطوط متروی تهران اضافه کنیم.محمدباقر قالیباف اضافه کرد: اگر امروز به هر میزان سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل عمومی انجام شود بسیاری از معضلات و مشکلات ترافیکی شهر حل خواهد شد و در واقع راه اصولی و اساسی حل مشکل ترافیک تهران توسعه حمل و نقل عمومی با تأکید بر اتوبوس به‌صورت کوتاه‌مدت و مترو به‌صورت بلندمدت خواهد بود.
کد خبر 10044

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز