سه‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: چهار بررسی جدید نشان می‌دهد که انجام ورزش منظم به شما کمک می‌کند که در سنین پیری از لحاظ جسمی سالمتر و از لحاظ ذهنی قوی‌تر بمانید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه یکی از بررسی‌های پژوهشگران در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، بیمارستان بریگهام و زنان و دانشکده پزشکی هاروارد نشان داده است که زنانی که در میانسالی – که به صورت سن میانگین 60 سال تعریف شده است- با احتمال کمتری پس از 70 سالگی دچار بیماری‌های مزمن، جراحی قلب یا اختلالات جسمی، شناختی و ذهنی می‌شوند.

یک بررسی دیگر نشان داد که انجام ورزش‌های مقاومتی، یک تا دو باره در هفته، گستره توجه و مهارت‌ها حل تعارض را در زنان سالمندتر بهبود بخشید.

یک بررسی سوم نشان داد که بزرگسالان با سن 55 یا بیشتر که فعالیت جسمی متوسط یا شدید با احتمال کمتری نسبت به افراد مشابه‌شان که فعالیت جسمی نداشتند، با احتمال کمتری دچار نقصان شناختی می‌شدند.

 و بررسی چهارم نشان داد که زنانی 65 ساله و بالاتر که در یک برنامه ورزشی برای 18 ماهه شرکت کرده بودند، نسبت به زنانی که در برنامه فعالی جسمی با شدت کمتر شرکت کرده بودند، تراکم استخوانی بالاتری داشتند و خطر افتادن در آنها کاهش می‌یافت.
یافته‌های این بررسی‌ها که در کانادا،‌ آلمان و آمریکا انجام شده است، می‌تواند موید توصیه‌های قبلی پزشکان در مورد ورزش بیشتر در سنین بالا باشد.

به گفته این محققان این برداشت که فعایت جسمی می تواند باعث به جای صرفا افزایش طول عمر، پیری موفقیت‌آمیز و باکیفیتی را ایجاد کند، ممکن است به خصوص انگیزه قوی برای افراد برای شروع فعالیت جسمی باشد.

کد خبر 100353

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز