سه‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۳
۰ نفر

شیراز- محمد حسن شلتوک‌کار- خبرنگار همشهری: عضو شورای اسلامی شیراز گفت: سازمان‌های مختلف باید طرح‌هایی را که منجر به حفاری در سطح شهر می‌شود به شورا اعلام کنند.

علی زحمتکش تاکید کرد: دستگاه‌هایی که برنامه‌های حفاری خود را در سال 89 به شورا  ارائه ندهند، توقع نداشته باشند اجازه ساخت ‌و ‌ساز به آنها داده شود تا با حفاری‌های خود شهر را به‌‌هم بریزند.وی با بیان اینکه شهرداری شیراز به همکار یک‌سویه تبدیل شده است،

تصریح کرد: در صورتی که لازم باشد، شورا، شهرداری را موظف خواهد کرد تا در سال 89 با سازمان‌هایی که  بی‌توجه به این موضوع عمل   کرده‌اند ، همکاری نداشته باشد.

زحمتکش همچنین با بیان اینکه براساس مصوبه شورای شهر، یکی از وظایف شهرداری جلوگیری از تأسیس مدارس غیر‌انتفاعی در شیراز است، اظهار داشت: همچنان شاهد تأسیس این مدارس در سطح شهر هستیم.

وی دلیل عمده مشکلات ترافیکی شیراز را این‌گونه کاربری‌های خلاف دانست و خاطر‌نشان کرد: احداث تقاطع‌های غیر‌همسطح و طرح‌های عمرانی مربوط به سال 90 نمی‌تواند بدون جلوگیری از تأسیس این مدارس، بار ترافیکی را کم کند و با رشد قارچ‌گونه این مراکز با این همه هزینه آن هم  از جیب مردم، مشکل ترافیک  حل نمی‌شود.

زحمتکش با اشاره به ساخت و سازهای شهرداری در آستانه سال جدید برای بهبود چشم‌انداز و منظره شهر گفت: آنچه  در حال حاضر به چشم‌ می‌خورد، بی‌نظمی‌هایی است که واحدهای تجاری  ایجاد  کرده‌اند  و واحدهای نظارتی شهرداری نیز نظارتی بر آن ندارند.

وی با انتقاد از این وضعیت افزود: گویا هر کسی هر کاری خواست می‌تواند در سطح شهر انجام دهد. عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه تابلوهای واحدهای تجاری، سطح شهر را زشت کرده است، گفت: با وجود این وضعیت، مردم ترجیح می‌دهند به وصله‌های آسفالت سیاه خیابان‌ها نگاه کنند.

زحمتکش با اشاره به اقدام مناسب قطار شهری شیراز در نصب حصار در میدان
 امام حسین(ع) افزود: در طرح‌های میلیاردی، هزینه‌های زیر یک میلیون تومان، هزینه زیادی نیست و در سایر طرح‌ها نیز باید چنین اقداماتی انجام شود.

وی ضمن انتقاد از رنگ پاشی برروی دیوار نوشته‌های سطح شهر گفت: باید این دیوار نوشته‌ها تمیز شود نه اینکه با اسپری رنگ بر روی این نوشته‌ها شهر را کثیف‌تر کرد.

کد خبر 100329

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز