یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

وزیر آموزش و پرورش خبر ترک تحصیل 3میلیون دانش‌آموز را به‌شدت تکذیب و عنوان کرد:

دروغ است، من کاملا این خبر را تکذیب می‌کنم و کسی که این خبر را اعلام کرده عدد و رقم نمی‌داند.

حمیدرضا حاجی بابایی در حاشیه برگزاری همایش مدیران ارشد این وزارتخانه در جمع خبرنگاران درباره ادامه تحصیل فرهنگیان گفت: در حال حاضر 150 هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش زیر لیسانس هستند و با هماهنگی‌ای که بین وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش صورت گرفته، ادامه تحصیل این گروه در دفترچه‌های آزمون دیده شده است.

وی افزود: در آزمون‌های گذشته افراد به‌صورت آزاد در این آزمون‌ها شرکت می‌کردند، اما در طرح جدید، آزمون ویژه‌ای برای فرهنگیان برگزار می‌شود و کسی به‌جز فرهنگیان حق شرکت در این آزمون را نخواهد داشت چون ویژه فرهنگیان است و پس از آزمون و برگزاری کلاس‌ها به کسانی که دیپلم دارند مدرک کاردانی و به آن دسته از فرهنگیانی که مدرک کاردانی دارند مدرک کارشناسی اعطا می‌شود و این روند تا پایان ارتقای تحصیلی تمامی فرهنگیان ادامه خواهد داشت. ضمن آنکه ورود به این کلاس‌ها با هر نوع سابقه و سنی برای فرهنگیان آزاد است.

حق‌التدریسی‌ها

حاجی بابایی درباره ادامه فعالیت نیروهای شرکتی آموزش و پرورش گفت: نیروهای حق‌التدریسی با آموزش و پرورش قرارداد دارند، اما شرکتی‌ها قراردادی نیستند، لذا آموزش و پرورش تعهدی در قبال استخدام نیروهای شرکتی ندارد.

اما دارندگان مدرک کارشناسی از بین نیروهای شرکتی می‌توانند از طریق آزمون وارد آموزش و پرورش شوند. وی درباره جایگزین این نیروها نیز تصریح کرد: حق‌التدریسی‌ها تا 5سال آینده جذب آموزش و پرورش خواهند شد، البته در برخی رشته‌ها از جمله تربیت بدنی نیروی جدید استخدام خواهیم کرد.

همه مسئولیت‌ها را به معلمان خواهم داد

حاجی بابایی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری نیز بیان کرد: من همه مسئولیت‌های آموزش و پرورش را به معلمان خواهم داد، البته چنانچه در جایی به‌صورت تخصصی به نیروی خاصی نیاز داشته باشیم از همکاری مشترک وزارتخانه‌های دیگر استفاده می‌کنیم اما‌ اولویت مسئولیت در وزارت آموزش و پرورش با معلمان است.

حاجی بابایی درباره تغییرات امتحانات پیش دانشگاهی اظهار کرد: این تغییرات براساس مصوبات مجلس بوده و این طرح به‌صورت آزمایشی در حال اجراست.

پیشنهاد ایجاد 60 رشته

حاجی بابایی درباره ایجاد رشته‌های جدید دانشگاهی همچنین خاطرنشان کرد: ما به وزارت علوم پیشنهاد ایجاد واحدها و رشته‌های جدیدی را داده‌ایم که دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در رشته‌های مورد علاقه خود نگرانی نداشته باشند و دانش‌آموزان پس از اخذ دیپلم در شهر خود بتواند در هر رشته‌ای که علاقه‌مند هستند در دانشگاه ادامه تحصیل دهند که این رشته‌ها در مقاطع کاردانی و کارشناسی ارائه خواهند شد.

کد خبر 100179

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز