شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: اوو مورالس، رئیس جمهوری بولیوی مراسم سوگند دور دوم ریاست جمهوری خود را با تعهد به افزایش کنترل دولت بر اقتصاد و توسعه ذخایر لیتیوم این کشور به جا آورد.

به گزارش الجزیره، اوو مورالس که از تیره سرخپوستان آیمارایی و اولین رئیس جمهوری سرخپوست بولیوی محسوب می‌شود، با حمایت جمعیت اکثریت سرخپوست بولیوی در انتخابات ماه دسامبر سال 2009 بولیوی برای بار دوم به پیروزی رسبده بود.

او در سخنانی در مراسم افتتاح دومین دور ریاست جمهوری‌اش گفت: رفقا، دمکراسی تثبیت شده... دولت استعماری مرده و دولتی چند فرهنگی متولد شده است.

مورالس در ادامه نطق خود با اشاره به تعهداتش مبنی بر راه اندازی یک روزنامه دولتی، کارخانه‌های سیمان، شیر و کارخانه‌های تولید دارو بر توسعه صنایع لیتیوم جهت افزایش ارزش کالاهای صادراتی بولیوی تاکید کرد.

او گفت: ما به منابع مالی زیادی جهت صنعتی کردن لیتیوم نیاز داریم، ما آماده مذاکره با سرمایه گذاران خارجی و تضمین سرمایه گذاری خارجی در این بخش هستیم.

بولیوی دارای ذخایر عظیمی از لیتیوم است اماهنوز قادر به استخراج این ماده معدنی نیست.

دوردوم ریاست جمهوری مورالس در حالی آغاز شده است که حزب حاکم بولیوی با پیروزی در انتخابات کنگره و کسب اکثریت  در دو مجلس نمایندگان و سنای این کشور، می تواند در خواست اصلاح قانون اساسی این کشور را مطرح کند و تمامی انتصابات قضایی در بولیوی را در حیطه اختیار خود داشته باشد. پیروزی حزب حاکم در بولیوی مخالفان را با محدودیت در مخالفت با سیاست‌های دولت اوو مورالس مواجه کرده است.

کد خبر 100040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز