دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۵:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: قانون اساسی جدید بولیوی به تصویب 61 درصد مردم این کشور رسید.

به گزارش شبکه خبر؛ بیش از سه میلیون و900 هزار بولیویایی واجد شرایط رای دادن روز یکشنبه ششم بهمن برای تصویب و یا رد قانون اساسی جدید این کشور به پای صندوق‌های رای رفتند.

براساس نخستین نتایج بدست آمده از همه پرسی اصلاحات قانون اساسی بولیوی مردم این کشور به این اصلاحات رای مثبت داده اند.

طبق قانون اساسی جدید بولیوی محدودیت یک دوره ای رئیس جمهوری که مدت آن پنج سال است برای نامزدشدن مجدد در انتخابات لغو می شود و مورالس می تواند برای پنج سال دیگر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور نامزد شود.

نظرسنجی دوشبکه تلویزیونی بزرگ بولیوی از رای دهندگان پس از پایان همه پرسی نشان داد قانون اساسی جدید این کشور به تایید بیشتر مردم رسیده است.

نتایج نهایی همه پرسی قرار است طی سه یا چهار روز آینده اعلام شود.

اوومورالس رئیس جمهوری بولیوی در سخنانی در جمع طرفدارانش در شهرلاپاز گفت: اکنون بولیوی دوباره پایه گذاری می شود و استعمار داخلی و خارجی به پایان می رسد.

رئیس جمهور بولیوی پس از سه سال ریاست جمهوری این پیش نویس را ارائه کرده است و انتظار می رود با رای مثبت مردم به این همه پرسی به قدرت اجریی مورالس افزوده شود و بار دیگر به این سمت برگزیده شود.

حدود 200 ناظر بین المللی بر روند برگزاری این انتخابات نظارت داشتند.

برخی مخالفان دولت بولیوی به رهبری فرمانداران ایالت های ثروتمندتر در شرق این کشور بیم آن دارند اقدامات رئیس جمهوری این کشور آنها را به دور اسوسیالیسم بازگرداند.

کد خبر 73887

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز