سالن شمالی ساختمان سازمان ملل متحد در نیویورک پس از ۶۰ سال بازسازی شده و ایده‌هایی دیدنی را به نمایش گذاشته است. این فضا محلی غیررسمی برای حضور دیپلمات‌ها، کارکنان و حاضران در این مقر است.

به گزارش همشهری آنلاین، بیش از شصت سال پس از افتتاح سالن شمالی نمایندگان در ساختمان سازمان ملل متحد، فضای داخلی جدیدی برای آن طراحی و اجرا شد. هدف این سالن ایجاد فضایی آرام و غیر رسمی است که در آن دیپلمات‌ها، کارکنان و دوستان بتوانند به ملاقات و گفتگو بپردازند.

طراحی این سالن با کمک معماران و طراحانی از هلند و با مدیریت دولت این کشور انجام گرفته و به عنوان هدیه‌ای از سوی هلند به سازمان ملل داده شد. تیم طراحی با حفظ تاریخچه این سالن از سال ۱۹۵۲، ویژگی‌های جدیدی را به آن اضافه کرده است. این سالن که از بهار امسال به بهره برداری رسید و چشم‌انداز جدیدی را برای آثار هنری که قبلا به نمایش گذاشته شده بودند ایجاد کرد.

از ویژگی‌های طرح جدید باز کردن کامل دید ساختمان به فضای رودخانه شرقی نیویورک است. مبلمان‌های جدید سالن توسط جانگریوس طراحی شده و شامل یک میز کروی و صندلی‌های محفوظ است. پرده نمای شرقی گره‌ها و مهره‌هایی دارد که در نگاه اول یادآور طراحی پاویون ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ است. این پرده با گره‌ها و ۳۰هزار مهره چینی ساخته شده که از خاک هلند تهیه شده است.

پالت رنگی این سالن شاد و در عین حال جذاب است؛ انتخاب مبلمان و طراحی کفپوش‌ها نیز به صورت قابل بازیافت انجام گرفته، در عین حال، روح این ساختمان که ۶ سال پس از تأسیس سازمان ملل متحد ساخته شده همچنان حفظ شده است.

این مجموعه که «کارگاهی برای صلح» نامیده می‌شود، توسط تیمی از معماران مشهور طراحی شده؛ سازمان ملل در سال ۲۰۰۹، یک پروژه نوسازی در مقیاس بزرگ را راه اندازی کرد که اکنون تقریبا کامل شده است. این سالن توسط ملکه هلند، ماکسیما، و وزیر امور خارجه این کشور، فرانس تیمرمنز، با حضور بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد به طور رسمی افتتاح شد و اکنون مورد بهره برداری است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha