برج آزادی تهران دیشب (۲۹ بهمن) برای اعلام همبستگی با مردم چین در مقابله با ویروس مرگبار کرونا نورپردازی شد. در این نورپردازی، عبارتی مانند «قوی باش ووهان» نیز به رنگ‌های مختلف روی بدنه برج دیده می‌شد.

به گزارش همشهری آنلاین، در مراسم نورپردازی برج آزادی که با همت شهرداری تهران انجام شده بود، چانگ هوا، سفیر چین در تهران و تعدادی از خبرنگاران این کشور هم حضور داشتند. سفیر چین در تهران در صفحه توییتر خود از این اقدام تشکر کرد و نوشت: «چین از ابراز همدردی و همبستگی ارزنده ایرانیان قدردانی می‌کند. حمایت ایرانیان نشان‌دهنده آشکار دوستی چندهزارساله چین و ایران است و هرگز یک اپیدمی نمی‌تواند این دوستی عمیق را سست کند.»

ویروس جدید کرونا با نام (19-Covid) از اواخر دی‌ماه امسال در شهر ووهان چین بروز یافت و خیلی زود در این کشور و بیش از ۳۰ کشور جهان فراگیر شد و انتشار یافت. این ویروس تا امروز حدود ۱۹۰۰ نفر را به کام مرگ کشانده و نزدیک به ۷۳ هزار نفر را در چین و دنیا مبتلا کرده است. این ویروس تا حدی ناشناخته است که تاکنون بیش از ۱۷۰۰ نفر از پزشکان، پرستاران و امدادگران چینی را مبتلا کرده است. رئیس بیمارستان ووهان چین نیز دیروز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha