تئاتر خیابانی شاید تنها هنری است که در فضای عمومی اجرا می شود و عموم مردم مخاطب آن هستند. امسال تئاتر شهر، ایوان انتظار و بوستان هنرمندان، میزبان سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، بزرگ‌ترین رویداد نمایشی کشور، است.

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: در سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، ۲۴ نمایش خیابانی در حال اجرا است که ۶ نمایش به صورت مهمان و ۱۸ نمایش هم در بخش مسابقه شرکت کرده‌اند.
«ابوذر چهل امیرانی» عضو هیات رئیسه کانون نمایشگران خیابانی خانه تئاتر در گفت و گو با خبرنگار همشهری محله با بیان اینکه نمایش‌ها در محوطه باز تئاتر شهردر چهارراه ولیعصر(عج)، مقابل ساختمان خانه هنرمندان در بوستان ایرانشهر و ایوان انتظار در میدان ولیعصر(عج)، اجرا می‌شوند، گفت: «۳ نمایش از تهران و ۲ نمایش هم از شهرهای دهلران، اصفهان، کرمانشاه و لاهیجان در این جشنواره شرکت کرده‌اند و از شهرهای تبریز، خمینی شهر، تفرش، بوشهرِ سنندج، مشهد، مربوان، جیرفت، رشت، زاهدان، بروجرد و ایلام هم یک نمایش اجرا می‌شود.»  
به گفته او ۵ نمایش هم در بخش‌های دیگر که در فضاهای غیر رایج تئاتری اجرای می‌شوند، شرکت کرده‌اند.
چهل امیرانی به نمایش‌های بخش بین المللی هم اشاره و عنوان کرد: «در بخش بین الملل هم نمایش «سکوت» به کارگردانی «پاول ژو کوتاک» از لهستان در  سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر در پارکینگ تالار وحدت اجرا شد.»
عضو هیات رئیسه کانون نمایشگران خیابانی خانه تئاتر درباره موضوع نمایش‌ها گفت: «موضوع بیشتر نمایش‌ها آزاد بود و فقط یک نمایش خیابانی درباره رشادت‌های سردار سلیمانی و یک نمایش هم درباره سقوط هواپیمای اوکراینی اجرا شد. بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی و تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی هم از دیگر موضوعات نمایش‌های امسال بود.»
به گفته او در جشنواره سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر، بیش از ۱۰۰ اجرا توسط این گروه‌ها انجام شده است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha