همشهری آنلاین: ارائه نیازهای فناورانه و نوآورانه آتش‌نشانی شهرداری تهران با نام تهران هوشمند، تهران نوآور در هشتمین نمایشگاه اینوتکس برگزار شد.

مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، مرضیه شاوردی مدیر توانمدسازی صندوق نوآوری و شکوفایی، میلاد صدرخانلو رئیس شبکه فن بازار ملی ایران و برخی معاونان سازمان آتش‌نشانی از جمله سخنرانان این نشست که با عنوان دومین رویداد: اتش‌نشانی و خدمات ایمنی با نام تهران هوشمند، تهران نوآور برگزار شد، بودند.

برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی برای حمایت از نوآوری در شهر تهران عنوان سخنرانی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بود.

داوری در این نشست درباره  تاریخچه، عملکرد، نیازها و امکانات آتش‌نشانی صحبت کرد.

داوری گفت ایمنی هنوز در فهرست اولویت‌های زندگی مردم قرار نگرفته است.

مدیرعامل آتش‌نشانی از مشکلات این سازمان در بخش‌های تجهیزات و آموزشی گفت که بیشتر تجهیزات این سازمان وارداتی است و با توجه به شرایط روز سازمان آتش‌نشانی به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد و حتی در زمینه آموزش نیز به دلیل گران بودن این خدمات  یا ارتباط برقرارنکردن برخی کشورهایی که خدمات آموزشی ارائه می‌کنند؛ دچار مشکل هستند.

او از تلاش مجموعه‌اش برای ایجاد اشتیاق در مردم و لذت‌بخش کردن آموزش با هدف کاهش آسیب‌ها و رویدادهای تلخ صحبت کرد.

سپس محمد فرجود درباره شهرداری، ساختار و چالش‌های عمده شهر تهران صحبت کرد. عنوان سخنرانی او برنامه‌های شهرداری تهران برای حمایت از نوآوری و شکوفایی برای حمایت از نوآوری در حوزه شهری بود.

فرجود گفت: دیگر نمی‌شود شهر را با روش‌های قبلی و غیرهوشمند مدیریت کرد.

مدیرعامل سازمان فناوری و ارتباطات شهرداری تهران در ادامه ابعاد تهران هوشمند و پنج راهبرد از جمله هدایت نوآوری شهری، پروژه‌های ازمایشی شهر هوشمند و توسعه مناطق هوشمند را توضیح داد.

شاوردی و صدرخانلو درخصوص برنامه‌های صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از نوآوری در حوزه شهری و نقش فن‌بازار ملی ایران در توسعه نوآوری شهری  صحبت کردند.

پرسش و پاسخ بین علاقه‌مندان به این حوزه و سخنرانان و در انتها نشست‌های رودر رو بین معاونان سازمان آتش‌نشانی و فناوران بخش‌های دیگر این رویداد بود.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha