همشهری آنلاین: دانشمندان در پرو از رازی زشت و تاریک پرده برداشتند و یکی از بزرگترین قربانگاه‌های کودکان جهان را در این کشور کشف کردند.

براساس گزارش CNN، محققان در سواحل شمالي كشور پرو بقاياي اسكلت 140 كودك و 200 بچه‌ لاما را كشف كردند و باور دارند  مداركي از بزرگترين قربانگاه كودكان در تاريخ بشريت را به دست آورده‌اند. بقاياي بدن يك مرد و دو زن نيز در اين مكان كشف شده‌است.

گفته مي‌شود اين قربانيان درحدود 550 سال پيش و در دوران امپراطوري شيمو در قربانگاهي كه به "هوانچاكوئيتو لاس لاماس" شهرت دارد در نزديكي منطقه چان چان كه تحت حفاظت يونسكو قرار دارد،در شهر مدرن تروژيلو به قتل رسيده‌اند.

سن كودكان 5 تا 14 ساله بوده و بچه لاماها نيز كمتر از 18 ماه سن داشته‌اند. به گفته محققان اسكلت‌هاي كشف شده كودكان و لاماها نشانه‌هايي از بريدگي در گلو و شكاف در جناق سينه و دنده‌ها دارند. صورت كودكان به رنگي ساخته شده از كاني سينابر يا شنگرف آغشته شده‌است، عملي كه در مراسم پيش از قرباني و باز شدن قفسه سينه كودكان و بيرون آوردن قلب آنها انجام مي‌شده‌است.

محققان مي‌گويند بچه‌ لاماها نيز سرنوشتي مشابه داشته‌اند. بر اساس گزارش نشنال‌جئوگرافيك،‌كودكان به سمت غرب و دريا دفن شده‌اند و بچه لاماها به سمت شرق و به سمت قله‌هاي آند.

براساس مدارك به دست آمده از لايه‌هاي گل خشك اينطور به نظر مي‌رسد كه تمامي اين كودكان و لاماها همزمان قرباني شده‌اند. كشف جسد سه انسان بالغ كه آثار هجوم در بدن آنها نيز مشاهده شده و از قبري مجزا برخوردار نبودند نيز باعث شد دانشمندان آنان را نيز جزو قربانيان قرار دهند.

اين قربانگاه از سال 2011 در دست حفاري است،‌ سالي كه در آن اين منطقه پس از كشف 42 كودك و 76 لاما طي يك حفاري اضطراري به شدت خبرساز شد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۱