همشهری آنلاین: بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان با ۴ میلیون صفحه خورشیدی که محوطه‌ای به وسعت ۲۷ کیلومتر مربع را پوشش داده‌است، در چین واقع شده و برق مورد نیاز ۱۴۰ هزار خانه را تامین می‌کند.

 

براساس گزارش ساينس الرت، پارك خورشيدي سد لونگيانگژيا كه از قدرت توليد 850 مگاوات برق برخوردار است، در سال 2013 تكميل شد و اكنون رصدگر زمين ناسا در سال 2017 تصاوير فضايي را از اين نيروگاه خورشيدي بزرگ ثبت كرده‌است.

چين تعهد دارد تا در زمينه انرژي پاك سرمايه‌گذاري بيشتري انجام دهد تا براساس پيمان اقليمي پاريس، بتواند به مقابله با آلودگي شديدي كه گريبانگير اين كشور است بپردازد و ميزان توليد سالانه گازهاي گلخانه‌اي خود را كاهش دهد.

سال گذشته چين 103 ميليارد دلار در زمينه انرژي‌هاي تجديد‌پذير سرمايه‌گذاري كرد و در سال 2016 ظرفيت كلي توليد برق از محل منابع پاك در اين كشور به 77 گيگاوات رسيد و به اين شكل چين توانست از پيشگامان انرژي‌هاي تجديد‌پذير مانند آلمان، ژاپن و آمريكا نيز پيشي بگيرد.

البته شايد نيروگاه لونگيانگژيا نتواند براي مدتي طولاني عنوان بزرگترين نيروگاه خورشيدي جهان را حفظ كند، زيرا پروژه احداث نيروگاه خورشيدي ديگري در شمال غرب چين و در منطقه نينگژيا در دست اجرا است كه پس از تكميل مي‌تواند 2000 مگاوات برق توليد كند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵