همشهری آنلاین: گدازه، سنگ‌های مذابی که از دل آتشفشان‌ها به بیرون فوران می‌کند، معمولا موادی آتشین و درخشان و سرخ‌رنگ توصیف می‌شوند، توصیفاتی که در فوران یکی از آتشفشان‌های اندونزی نشانی از آن دیده نمی‌شود.

 

براساس گزارش earthporm، گدازه‌هاي آتشفشان كاوا لژن در اندونزي در تاريكي شب به رنگ آبي تند و تيزي مي‌درخشد، زيرا اين كوه حاوي مقادير زيادي سولفور خالص است و همين عامل منجر به ايجاد رنگ آبي-بنفش مخملي درخشاني در گدازه‌هاي اين آتشفشان شده‌است كه با سوختن سنگ‌ها در مسير خود محيطي به شدت سمي را ايجاد مي‌كنند.

باوجود خطرناك بودن اين محيط، عكاسان و علاقمندان براي ديدن اين منظره خيره‌كننده خود را به نزديكي آتشفشان مي‌رسانند،‌ درست مانند روبن وو عكاس آمريكايي كه توانست در سفرش به اندونزي از گدازه‌هاي منحصر‌به‌فرد و آبي‌رنگ اين آتشفشان كه از حفره آتش آبي‌رنگ آن به بيرون سرازير مي‌شدند عكس‌هايي زيبا به ثبت برساند.

اگرچه از زمان آغاز اين پديده طبيعي سال‌هاي زيادي گذشته‌است،‌اما اين آتشفشان به تازگي به يكي از جاذبه‌هاي توريستي محبوب در جهان تبديل شده و توريست‌ها براي ديدن اين صحنه در نيمه‌هاي شب به سمت دهانه آتشفشان حركت مي‌كنند. اين منطقه كه بومي‌هاي منطقه آن را آتش آبي مي‌نامند، منطقه‌اي خطرناك و يكي از وسيع‌ترين مراكز گدازه‌هاي آبي در جهان است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷