همشهری آنلاین: مسابقه عکاسی در سفر نشنال‌جئوگرافیک امسال بیش از ۱۸ هزار شرکت‌کننده از عکاسان سرتاسر جهان داشت اما در نهایت ۱۰ عکس به عنوان برترین عکس‌های سفر انتخاب شدند.

 

 

 

براساس گزارش CNN، جايزه برنده اصلي اين رقابت،‌عكاسي به نام آنوآر پاتجان فلوريك سفري هشت روزه به كاستا ريكا و كانال پاناماست. عكس منتخب اين دوره از رقابت عكاسي مسافر نشنال جئوگرافيك نيز به گفته فلوريك در هنگام شناي وي به همراه يك وال گوژپشت مادر و فرزندش در روكاپارتيدا در مكزيك به ثبت رسيده‌است.

 

رتبه دوم اين رقابت عكاسي به فيصل عظيم به خاطر عكسي كه از كارگران كارگاه سنگ‌شكني در بنگلادش به ثبت رسانده اختصاص يافته‌ و عكسي از مسابقه شتردواني ويژه‌اي در عمان نيز رتبه سوم را كسب كرده‌است؛ در اين رقابت سنتي شترها بايد با سرعتي تعيين شده بدوند زيرا شتري كه سريعتر بدود، بازنده اعلام خواهد‌شد.

در رقابت عكاسي مسافر نشنال جئوگرافيك در سال 2015 عكسها از سرتاسر جهان در چهار بخش پرتره‌در سفر، مناظر طبيعي، لحظات اتفاقي و حس مكان حضور يافتند. جوايز برندگان اول تا سوم، سفرهايي به مناطق مختلف جهان است كه توسط نشنال جئوگرافيك انجام خواهد شد و هفت عكاس ديگر نيز به عنوان عكاسان شايسته،‌ جوايزي را دريافت خواهند‌كرد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹