همشهری آنلاین: ماجراجویی شجاع با استفاده از تکنولوژی پهپاد‌ها و به تن داشتن لباسی ضدحرارت با توانایی تحمل بیش از هزار و ۶۰۰ درجه سلسیوس،‌ عکس‌هایی خارق‌العاده را از یک دریاچه گدازه‌ای به ثبت رسانده‌است.

 

براساس گزارش ميل‌آنلاين،‌ سم كاسمن فيلم‌سازي ماجراجوست كه براي ثبت اين تصاوير سفري دلهره‌آور به سوي حفره ماروم، يكي از هفت درياچه گدازه‌اي سياره زمين داشته‌است كه در منطقه‌اي دورافتاده از جزيره آمبريم در جمهوري وانوآتو واقع شده‌است. وي براي محافظت از خود در برابر گازهاي داغ سولفوري، باران‌هاي اسيدي و انفجارهاي احتمالي لباسي ويژه با قابليت مقاومت در برابر حرارتي هزار و 600 درجه‌اي به تن داشت تا بتواند تا حد امكان به سطح درياچه نزديك شود.

وي به همراه تيم همراهش از پهپاد‌هايي كوچك، دوربين‌هاي واقعيت مجازي و حسگرهاي پوشيدني بيومتريك براي آماده‌سازي خود در اين سفر متهورانه استفاده كردند.

از پهپاد‌ها براي نقشه‌برداري از مناطق مختلف حفره كه امكان ورود انسان به آن وجود نداشت استفاده شده‌است. به گفته اين تيم از آنجايي كه اين درياچه تنها منبع بزرگ دي‌اكسيد سولفور در جهان است به دست آوردن تصاويري شفاف از آن با كمك ماهواره‌ها امكان‌پذير نبود،‌از اين رو از پهپاد‌ها براي اين‌كار استفاده شد و با استفاده از اين تصاوير مدلي سه‌بعدي از منطقه ايجاد شد تا تيم بتواند محاسبات درستي از علميات به دست آورد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹