همشهری آنلاین: شرکت خودروسازی رضوانی جدید‌ترین خودروی ورزشی خود را با نام Beast یا هیولا وارد بازار کرد،‌خودرویی که ترکیبی از بدنه خودروهای ورزشی و خودروی اتم شرکت آریل است.

 

براساس گزارش گیزمگ، شرکت رضوانی که توسط خودروسازی ایرانی-انگلیسی به‌نام فردیس رضوانی که در ساخت ابرخودروی Salon Privé نیز همکاری داشته، تاسیس شده‌است، این خودرو را با الهام از چند خودروی مختلف، از جمله خودروی اتم شرکت آریل طراحی کرده و آن را با پوسته‌ای از خودروهای ورزشی از جنس فیبرهای کربنی پوشش داده‌است.

طراح این خودرو سمیر سادیخوف است که سال گذشته استون مارتین DBC را طراحی کرده‌است. طراحی ماشین در عین سادگی بسیار ورزشی و پر از انحنا است. چراغ‌های جلوی ماشین باریک بوده و  شیشه جلو نیز متحرک است.

این خودرو  از وزن نسبتا کمی برخوردار است: 704 کیلوگرم . برای Beast می‌توان دو موتور مختلف سفارش داد. مدل ضعیفتر دو لیتری توربو با قدرت 315 اسب بخار است و می‌تواند عرض در 2.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96.5 کیلومتر در ساعت برسد. مدل قوی‌تر نیز 2.4 لیتری است و 500 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و می‌تواند در 2.7 ثانیه از صفر به 96.5 کیلومتر برسد.

قیمت این خودرو با موتور 315 اسب بخار 115 هزار دلار و با موتور 500 اسب بخار 135 هزار دلار اعلام شده است که البته دو خریدار اول این خودرو تخفیف ویژه‌ای دریافت خواهند‌کرد.

فردیس رضوانی کیست؟

فردیس رضوانی فعالیت حرفه‌ای خود را با طراحی و تولید خودروهایی مانند Vencer Sarthe آغاز کرد. او فرزند یک خلبان جنگنده‌ است و همین باعث ایجاد علاقه او نسبت به طراحی هواپیما و خودروهای عجیب شد. رویای او برای ساخت ابرخودروهای خاص با عملکرد متفاوت در نهایت منجر به بنیانگذاری شرکت خودروسازی و طراحی خودروی رضوانی شد. این شرکت برای اشخاص به‌صورت خصوصی خودرو طراحی می‌کند.

رضوانی تیمی قدرتمند از طراحان، تولید‌کنندگان و مهندسان را در اختیار دارد و از آنها در طراحی و ساخت خودروهای مسابقه پیشرفته استفاده می‌کند. سمیر سادیخوف یکی از طراحان برجسته تیم رضوانی است که تاکنون جوایز طراحی زیادی را از آن خود ساخته و به‌خاطر طراحی خودرهای استون مارتین DBC و فراری Xezri به شهرت رسیده‌است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸