همشهری آنلاین: باستان شناسان دریافته‌اند که ارتش سفالین چین نیروی جنگی مهلکی بوده که و هر یک از سربازان این ارتش سلاح‌هایی پیشرفته‌تر از زمان خود به دست دارند که می‌توانستند با استفاده از آن دشمن را به راحتی از پا درآورند.

براساس گزارش میل‌آنلاین،‌ دانشمندان با بازسازی پیکان‌های تیر این سربازان سفالین که ساخت آنها به سال 200 پیش از میلاد باز‌می‌گردد، قدرت این تیرها را با استفاده از کمانی زنبورکی یا خشاب‌دار، متعلق به آن زمان آزمودند.

نتیجه این آزمایش ساده نشان داد که پیکان این تیرها به راحتی می‌توانسته از میان هر نوع زرهی متعلق به آن دوران عبور کرده و به بدن آسیب جدی وارد کند. به گفته محققان این کمان‌ها نسبت به زمان خود دو هزار سال پیشرفته‌تر بوده‌اند.

این ارتش سفالی قدمتی برابر دو هزار و 200 سال داشته و در سال 1974 در گورستانی متعلق به سلسله امپراطوری کین‌شی هوآنگ در استان شانکسی چین کشف شده‌است. سربازان این ارتش همگی به سلاح‌های واقعی مسلح هستند تا بتوانند از امپراطور در زندگی پس از مرگش محافظت کنند.

در این گورستان بیش از هشت هزار سرباز سفالین در سه گورستان بزرگ کشف شده‌اند و فضایی بیش از 56 کیلومتر مربع را اشغال کرده‌اند. برخی از این سربازان با استفاده از رنگ‌های سرخ،‌سبز،‌ زرد و صورتی و آبی رنگ‌آمیزی شده‌ بوده‌اند که به مرور زمان این رنگ‌ها از بین رفته‌اند اما بقایای آن در خاک نزدیک سربازان کشف شد و باستان شناسان در تلاشند تا دریابند آیا رنگ‌ها متعلق به رنگ طبیعی خاک است یا رنگی است که دو هزار سال پیش در چین ساخته شده‌است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز