همشهری آنلاین: دو پارک غواصی ویژه برای بازدید از سایت‌های باستانی زیر آب در یونان، به زودی به روی گردشگران باز می‎شود. این دو پارک زیر آب به بازدیدکنندگان امکان می‎دهد که از کشتی‌های شکسته باستانی و آثار باستانی مرتبط به آن بازدید کنند.

بازگشایی پارک باستان‌شناسی زیر آب در یونان

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، مقامات گردشگری یونان در نزدیکی منطقه "پولیس" واقع در جنوب غربی "پلوپونز" دو پارک غواصی ویژه برای بازدید از سایت‌های باستانی زیر آب احداث کرده‎اند که به زودی به روی گردشگران باز می‎شود.

در میان سایت‎های باستان‌شناسی زیر آب که دراین پارک‎ها قرار دارد، بقایایی از یک کشتی تجاری باستانی نیز هست که تاریخ آن به دوران روم بیزانس و دوره‎های قرون وسطی بازمی‌گردد. این آثار همگی توسط باستان‌شناسان در حوالی جزیره "ساپینزا" کشف شده‎اند.

در این سایت‎ها هرچند که بدنه کشتی طی مدت‌های طولانی پوسیده و محموله آن نیز آسیب دیده، ‎اما قابل مشاهده‎ است که محموله آن مجموعه‌ای ازستون‌های سنگی از جنس گرانیت بوده که از خاورمیانه به یونان حمل می‌شده و نیز انواع سنگ تابوت که در سراسر بستر دریا پراکنده شده و هنوز هم قابل مشاهده‎ است.

همچنین درسایت دیگری واقع در خلیج "ناوارینو " تعدادی کشتی شکسته متعلق به قرن 19 وجود دارد که شامل بقایایی از کشتی‌های غرق شده متعلق به ترکیه ‎است که توسط نیروی متفق بریتانیا، روسیه و فرانسه در جریان نبرد ناوارینو غرق شده‎ است. این نبرد که در سال 1827 رخ داد، حرکتی کلیدی در جنگ‎های استقلال یونان و آخرین درگیری میان یک نیروی دریایی بزرگ با کشتی‌های دریانوردی بود.

علاوه بر لذت باستان‌شناسی زیرآب، غواصان و گردشگران علاقمند می‎توانند از زندگی آبزیان در منطقه مدیترانه هم لذت ببرند و نیز طبیعت زیر آب همانند انواع غارها، صخره‎های مرجانی و بخش‎هایی از بستر دریا در منطقه "خلیج پیلوس" که محل زیست انواع لاک‌پشت و ماهیان گوناگون است و در عین حال انواع دلفین‎ها نیز در چشم‌انداز طبیعی آن قابل مشاهده ‎است.

این پارک‌های غواصی زیر دریا به عنوان نماینده صنعت گردشگری یونان تا تابستان 2014 به روی بازدیدکنندگان باز می‎شود.

کد خبر 243569
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز