همشهری آنلاین: بر اثر برخورد دو دستگاه اتوبوس در بزرگراه قم - تهران و آتش سوزی ناشی از این سانحه ۴۴ نفر کشته و ۴۴ نفر از مسافران نیز زخمی شدند.

واحد مرکزی خبر نوشت: فرمانده پلیس راه قم گفت:این سانحه شب گذشته در کیلومتر 23 آزاد راه قم - تهران در حالی روی داد که اتوبوس اصفهان - تهران با عبور از گاردیل به مسیر مخالف منحرف شد و با اتوبوس تهران - یزد برخورد کرد.

در پی این حادثه 2 اتوبوس آتش گرفت.

آقای زارعی کوشا فرماندار قم آمار کشته شدگان این حادثه را 44 نفر و تعداد مجروحان را نیز 44 نفر اعلام کرد.

نیروی های انتظامی، هلال احمر، آتش نشانی استان قم بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه به محل اعزام شدند و کار امداد و نجات را آغاز کردند.

44 مجروح این حادثه تاسف بار برای درمان با 9 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به بیمارستان‌های شهید بهشتی ، نکویی، علی بن ابی طالب قم منتقل شدند.

مسئولان اورژانس 115 قم حال سه نفر از مجروحان حادثه را وخیم گزارش کردند.

اجساد کشته شدگان هم به سردخانه آرامستان بهشت معصومه و بیمارستان شهید بهشتی انتقال داده شدند.

در این تصادف سه خودروی سواری هم آسیب دیدند و سرنشینان آنها مجروح شدند.

هم اکنون ستاد مدیریت بحران استان قم به حال آماده باش در آمده است.

شناسایی هویت مجروحان و کشته شدگان این حادثه آغاز شده است.

خبرنگار ایرنا نیز در گزارشی از محل حادثه، این دو دستگاه اتوبوس مسافربری دوشنبه شب هنگام برخورد با یکدیگر دچار حریق شده و تنها تعداد اندکی از مسافران از حادثه جان سالم به در بردند.

بر پایه این گزارش، اتوبوسی که از مسیر کاشان به سمت تهران در حال تردد بود، با انحراف از جاده و رد شدن از گارد ریل وسط بزرگراه به سمت مخالف منحرف شده که با یکدستگاه اتوبوس دیگر که از تهران راهی یزد بود، برخورد کرد.

یک منبع پلیس راه تهران - قم نیز در تماس خبرنگار ایرنا با تایید آمار قربانیان و مجروحان این حادثه اعلام کرد، تحقیقات در باره علت این حادثه و از مسیر خارج شدن یکی از اتوبوس های سانحه دیده در حال بررسی است.

بر اثر این حادثه، هر دو اتوبوس دچار آتش سوزی شدند که عوامل راهداری، آتش نشانی، اورژانس، پلیس راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی در محل حادثه حاضر شدند و عوامل آتش نشانی آتش سوزی را مهار کردند.

بر اساس این گزارش، مسیر تهران - قم بر اثر این سانحه برای ساعاتی مسدود شد که با تلاش عوامل راهداری و نیروی انتظامی جاده بازگشایی شد.

بسته شدن این مسیر موجب ترافیک و ازدحام صدها خودرو در این مسیر شد.

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۳:۳۷