نمایشگاه> فریبا خانى: این را می‌دانیم که امتحان داری و سرت خیلی شلوغ است. می‌دانیم که فرصت سر خاراندن هم نداری.

اما این روزها، همین نزدیکی‌ها یک نمایشگاه خیلی خوب برپاست که شاید دوست داشته باشی آن را  حتماً ببینی. مرکز هنرهای تجسمی دهمین دوسالانه‌ی بین‌المللی کاریکاتور تهران را با همکاری مؤسسه‌ی توسعه‌ی هنرهای تجمسی معاصر و خانه‌ی کاریکاتور ایران برگزار کرده است.

دوکاریکاتوریست از برزیل و مکزیک و پنج کاریکاتوریست از کشورمان داوری نهایی دهمین دوسالانه‌ی بین المللی کاریکاتور تهران را بر عهده دارند.

این هفت داور عبارتند از: ادواردو باپتیستائو از برزیل و آنجل بولیگان از مکزیک در کنار کامبیز درم‌بخش، جواد علیزاده، بهرام عظیمی، محمدحسین نیرومند و جمال رحمتی.  این دوسالانه بخش‌های  مختلفی دارد؛ کارتون با موضوع خرافه‌پرستی و موضوع آزاد، طراحی کاراکتر گربه‌های ایرانی، کمیک استریپ و کاریکاتور چهره.

برگزیدگان این دوسالانه 19 خرداد ماه معرفی می شوند. در دهمین دوسالانه‌ی بین المللی کاریکاتور تهران 514 اثر از کارتونیست‌های 89 کشور  به نمایش درآمده است. این نمایشگاه از 23 اردیبهشت در مؤسسه‌ی فرهنگی، هنری صبا آغاز به کار کرد و تا 22 خرداد فرصت هست که به دیدن کاریکاتورهای به‌نمایش درآمده برویم.

اما به هر حال، این‌ صفحه قطره‌ای از دریای کاریکاتور این دوسالانه است.  شاید با دیدن این نمونه‌هادوست داشته باشی فرصتی فراهم کنی و سری به این نمایشگاه بزنی!

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲