همشهری آنلاین: پلاتون آنتونیو عکاسی است که به خاطر توانایی‌اش در قانع کردن شخصیت‌های بزرگ برای نشستن در برابر دوربین عکاسی‌اش، از شهرت زیادی در جهان برخوردار است.

 

 

براساس گزارش وایرد،‌ وی تاکنون از شخصیت‌های مشهور سیاسی جهان عکسهای پرتره دیدنی به ثبت رسانده‌است و از این رو عکاسی پرتره افراد غیر سیاسی مانند مارک‌زاکربرگ، بنیان‌گذار فیس‌بوک برای وی کار چندان دشواری نبوده‌است.

آنتونیو می‌گوید زاکربرگ زمانی که برای عکاسی نزد وی حاضر شد،‌رفتاری بسیار مودبانه داشت،‌اما اتاق را مانند یک حیوان وحشی که درون قفس به دام افتاده،‌ بالا و پایین می‌رفت! از این رو وی برای آرام کردن این میلیاردر جوان به کمی چاپلوسی و داد و فریاد نیاز داشت، و همچنین آنتونیو به وی قول داد تا هر دو بند سوئی‌شرت مشهورش به یک اندازه در عکس مشخص باشند، تا درنهایت توانست پرتره‌ای دیدنی از وی به ثبت برساند.

وی برای عکاسی پرتره استیو بالمر مایکروسافت نیز با دشواری‌هایی مواجه شد. آنتونیو می‌گوید بالمر به محض ورود تلاش کرد تا قدرتش را نشان داده و کنترل را به دست بگیرد. از این به او گفتم بگذار نکته‌ای را برایت روشن کنم. من به هیچ وجه از تو نمی‌ترسم، از تو ترسی ندارم اما تحسینت می‌کنم. پس از شنیدن این نکات بالمر آرام شده و با وی همکاری کرده‌است.

آنتونیو و آثارش در جهان به شهرت بالایی دست پیدا کرده‌اند و اگر حتی نام او را نشنیده باشید، آثار او را حتما دیده‌اید. پرتره‌های او از اوباما،‌پوتین و آنگ سان سوچی برروی جلد مجله تایم چاپ شده‌است. وی در سال 2009 از دهها نفر از رهبران جهان در سازمان ملل متحد عکاسی کرد و با نام پرتره قدرت در مجله نیویورکر منتشر کرد.

اکنون توجه وی به سوی غولهای تکنولوژی جهان جلب شده‌است. وی می‌گوید راز کارکردنش با افراد مشهور و قدرتمند این است که به عناوین توجهی ندارد. وی می‌گوید برایش فرقی ندارد که سوژه‌اش رئیس‌جمهور باشد یا رئیس بزرگترین شبکه اجتماعی جهان و یا عابری در خیابان؛ تنها عکس است که برای وی اهمیت دارد. وی معتقد عکاسی تنها تکنیک و اصول است و نه محتوی.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸