همشهری آنلاین: اولین غرفه چاپ سه‌بعدی عکس جهان در اواخر ماه نوامبر تا ماه ژانویه 2013 در ژاپن راه‌اندازی خواهد شد.

 

 

به گزارش گیزمگ، شرکت Omote 3D به زودی رویای بسیار از انسان‌ها را برای داشتن نسخه‌ای مینیاتوری از خود یا عزیزانشان را به حقیقت تبدیل خواهد کرد زیرا این شرکت قصد دارد اولین غرفه چاپ سه‌بعدی عکس را در هاراژوکو ژاپن راه‌اندازی کند. در این غرفه بدن افراد اسکن شده و تصویر اسکن شده آنها وارد رایانه می‌شود ، روندی که به حدود 15 دقیقه زمان نیاز دارد. سپس این شرکت با استفاده از تصویر اسکن شده مجسمه ای سه بعدی با شباهتی باورنکردنی را از افراد در سه اندازه مختلف چاپ کرده و در اختیار آنها قرار می‌دهد.

واضح است که ورود به چنین غرفه‌ای برای علاقمندان به این سیستم عکاسی ارزان تمام نخواهد شد زیرا چاپ سه‌بعدی به دلیل جدید بودنش هنوز بسیار گران‌قیمت است، به ویژه اگر قرار باشد با چنین کیفیت بالایی چاپ صورت بگیرد. همچنین با استفاده از این سیستم امکان چاپ کودکان و حیوانات نیز از بین خواهد رفت زیرا کوچکترین حرکتی در زمان اسکن می‌تواند اطلاعات را خدشه‌دار کرده و نتیجه نهایی را ناواضح سازد.

این تصاویر سه‌بعدی در سه سایز 10 سانتیمتری و 10 گرمی، 15 سانتیمتری و 50 گرمی و 20 سانتیمتری و 200 گرمی چاپ می‌شوند که به ترتیب کوچک به بزرگ قیمت آنها 264 دلار، 403 دلار و 528 دلار است. البته شرکت برای خانواده‌ها و زوج‌ها تخفیف‌های ویژه قائل شده و افراد می‌توانند پیش از چاپ جزئیاتی از قبیل رنگ مو و لباس خود را تغییر دهند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۲