سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: خیابان‌ها، دانشگاه واقعی هستند و این مکان باید مورد توجه هنرمندان و هنرجویان باشد.

عکاسی

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی نصرتی مدرس عکاسی به مناسبت آغاز دوره سی و یکم عکاسی دیجیتال که از سوی مجتمع آموزشی فرهنگ فیلم تهران، نخستین آموزشگاه آزاد عکاسی سازمان فنی و حرفه ای برگزار می‌شود با اعلام این مطلب گفت: یک هنرجو با شنیدن این گفته، فورا به این فکر می‌افتد که من هم باید در جایی بیرون از اتاق سربسته، به دنبال تجربه و آموزش هنری خود بگردم.

وی در ادامه گفت: خود من نیز پیرو چنین ذهنیتی بودم و هستم و بارها در مورد جزئیات چگونگی برخورد با سوژه‌ها و کسب تجربه درست از چنین فضاهایی صحبت کرده ام.

شیوه درست کسب تجربه و رشد هنری در چنین مکتب و نگاهی، بدین گونه است که ما در واقع بین کلاس و خیابان در رفت و آمدیم تا در نهایت در یک روند درست و روبه رشد قرار بگیریم.

وی با اشاره به اینکه خیابان جایی نیست که من بتوانم با صرف وقت و انرژی کم، به شناخت و درک خوبی از شاتر، دیافراگم، وایت بالانس، فاصله کانونی، تأثیرات لنز واید در تصویر و صدها مفاهیم دیگر برسم افزود: خیابان جایی است که هنرمند تعالیم عکاسی خود را مورد آزمایش قرار می‌دهم.

نصرتی در پاسخ به این سوال که در کلاس های که برگزار می‌کنید چه چیزهایی را مد نظر دارید؟ گفت: در کلاس های ما هنرجو، مفاهیم عکاسی را فرا می‌گیرد و برای اجرا و تمرین دانسته هایش در پایان هفته، در برنامه های بیرون از کلاس شرکت می‌کند.

وی ادامه داد: در برنامه های خارجی کلاس، بیشتر به تمرین آموخته ها و نحوه کار صحیح با دوربین و روش برخورد با سوژه‌ها می‌پردازیم.

وی نخستین گام در چنین جلساتی را متبحر شدن عکاس دانست و افزود: ضمن اینکه هنرجو به عکس های خوبی دست پیدا می‌کند اما هدف ما از برگزاری این جلسات و برنامه‌ها این نیست که هنرجو آرشیو عکس خوبی جمع آوری کند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه عکاسی کردن بحث جداگانه ای است از عکس گرفتن افزود: عکاسی یک فرایند است که با تلاش و پشتکار و تحقیق و تفحص بوجود می‌آید کما اینکه هر شخصی با فشار دادن دکمه شاتر به عکس می‌رسد.

دوره جدید آموزش عکاسی دیجیتال که با مجوز سازمان فنی و حرفه ای در 22 جلسه برگزار خواهد شد، از نیمه دوم آذرماه آغاز می‌شود و علاقمندان برای کسب اطلاع و شرکت در این دوره می‌توانند به سایتwww.farhangfilm.ir مراجعه کنند و یا با شماره‌های 88665525 و 88665526 تماس بگیرند.

 

کد خبر 191930

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز