همشهری آنلاین: مبتکرانه‌ترین اینفوگراف‌هایی که برای نمایش ارقام و اعداد به زیباترین شکل ممکن ترسیم شده‌بودند در مراسم مسابقه "اطلاعات زیبا است" انتخاب شدند

نقشه‌ای از لیست اندام‌های بدن انسان و ارزش هر‌یک از آنها، نقشه‌ای از مشهورترین نام‌های خانوادگی در آمریکا و یک  اینفوگراف از جزئیاتی که یک رمان را جذاب می‌کنند از جمله برگزیدگان این رقابت بودند.در اینفوگراف قیمت بدن انسان، قیمت هریک از اندام‌ها بر اساس هزینه‌های مورد نیاز در صنعت کشت اندام‌های بدن محاسبه شده است.

محققان ارزش اندام‌ها را از قیمت‌هایی که توسط آژانس‌های تامین و بازیافت اندام‌های بدن که به کشت اندام‌های مختلف و جمع آوری اندام‌ها برای انجام تحقیقات مشغولند، محاسبه کرده‌اند. بر اساس این نقشه، گران‌قیمت‌ترین عضو بدن انسان غده هیپوفیز است که ارزش آن دو هزار و 85 پوند است. این غده که به غده استاد شهرت دارد برای بدن انسان کاربردی مانند یک ترموستات داشته و هرمون‌های بدن را تنظیم می‌کند.

خریداری کل یک مغز بر اساس این اینفوگراف 10 هزار و 707 پوند خرج دربر خواهد داشت. اندام گران‌قیمت دیگر بدن روده کوچک است که هزار و 576 پوند قیمت‌گذاری شده‌است. قیمت صفرا بر اساس این نقشه 763 پوند، شکم 318 پوند، غضروف زانو 811 پوند، ریه ‌ها 736 پوند و هر دو چشم 954 پوند برآورد شده‌اند. قیمت قلب که اصلی‌ترین بخش بدن انسان به شمار می‌رود تنها 763 پوند محاسبه شده و ارزان‌قیمت‌ترین اندام بدن دندان‌های طلا با تنها یک پوند ارزش هستند.

حاشیه‌ای که بر روی این اینفوگراف نوشته شده می‌گوید: از زمان تصویب قانون نسوج بدن انسان در سال 2004 در بریتانیا، صنعت بازیافت اندام‌های بدن به صنعتی مشروع و پرسود تبدیل شده که سالانه میلیون‌ها پوند درآمد دارد. در این صنعت با تبدیل اندام‌های بدن انسان به اندام‌های قابل کاشت سود زیادی به دست می‌آید.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها