همشهری آنلاین: رییس جمهوری با تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران کشورمان، اظهار داشت: با اهتمام دولت، آیین‌نامه اجرایی قانون شفاف‌سازی اطلاعات که می‌تواند به کار حرفه‌ای خبرنگاران کمک کند، بعد از سالیان دراز تهیه شده و به زودی اجرا خواهد شد.

information

دکتر حسن روحانی که در پایان سفر به استان چهار محال و بختیاری با خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: دولت همچنین لایحه‌ای را در زمینه انجمن مربوط به صنف خبرنگاران تهیه خواهد کرد تا این انجمن بتواند در زمینه کار خبرنگاران فعال باشد و اگر تخلفی انجام گرفت، این انجمن در مورد آن اعلام نظر کند.

رییس جمهوری تصریح کرد: دولت با توجه به شرایط جدید، برای انجام اصلاحات مورد نیاز در قانون مطبوعات تلاش خواهد کرد و قبل از تقدیم این دو لایحه به مجلس، نظرات صاحب‌نظران را اخذ خواهیم کرد.

دکتر روحانی گفت: در بخش رفاهی برای خبرنگاران نیز اگر در شرایط خاصی مشکل بیکاری برای خبرنگاران بوجود بیاید، نسبت به بیمه تکمیلی آنها اقدام خواهد شد و در روز خبرنگار به وزیر ارشاد و وزیر کار و امور اجتماعی ابلاغ می‌شود که این مسأله را در دستور کار خود قرار داده و عملیاتی کنند.

رییس جمهوری همچنین آموزش رایگان فنی کار خبرنگاری را از دیگر اقداماتی ذکر کرد که دولت به عنوان هدیه آن را به خبرنگاران عزیز کشور تقدیم می‌کند.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: خبرنگاران باید بتوانند فعالیت خود را به صورت حرفه‌ای در سطح استانی و ملی دنبال کرده و رابط خوبی بین دولت، مردم و بخش‌های مختلف تخصصی در سطح استان و کشور باشند.

رییس جمهوری اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع را مورد تأکید قرار داد و گفت: راه مقابله با شایعه‌پراکنی، فعال شدن خبرنگاران و اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع به مردم عزیز و شریف کشورمان است.

کد خبر 268029

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha