همشهری آنلاین: ترسناکترین هتل کوهستانی جهان نه متروکه است و نه در نزدیکی محل رفت و آمد اشباح و حیوانات خطرناک،‌ بلکه پناهگاهی کاملا پیشرفته و مجهز است که در ارتفاع 304 متری رشته کوه‌های آلپ در شرایطی کاملا نامتعادل و معلق بنا شده‌است.

این پناهگاه کوهستانی فلزی سفید و قرمز رنگ به منظور سرپناه‌دادن به 12 کوهنورد که از منطقه مرگبار مون‌بلان در ایتالیا عبور می‌کنند بنا شده‌است. این هتل دارای تختخواب‌های چوبی،‌اتاق نهار‌خوری،‌ قفسه‌های ذخیره کالا و اتاق نشیمن است که از نمای زیبای یخچال فریبوز برخوردار است.

به گفته متخصصان کوهنوردی این سرپناه می‌تواند جان بسیاری از کوهنوردان سرگردان را که در تاریکی و یا توفان گم شده‌اند از مرگ نجات دهد.

این سرپناه خورشیدی جایگزین سرپناه چوبی شده‌است که در سال 1948 در این مکان ساخته شده بود اما تخریب شد. این پناهگاه جدید به شکلی ساخته شده که به سادگی قابل مشاهده و ردیابی باشد.

مهندسان شرکت طراحی لیپ‌فکتوری ساخت این سازه 250 هزار یورویی را به عهده داشته‌اند، ساخت این هتل یا سرپناه به تازگی به پایان رسیده و در پایان فصل بهار برای اولین بار افتتاح شده‌است. برای بنای این سرپناه از هلی‌کوپترها برای انتقال قطعات مختلف آن به ارتفاع 300 متری کوهستان استفاده شده‌است.

سپس پی این سازه با استفاده از پیچ‌های مستحکم و مقاوم به سطح سنگی کوه گرند‌ژوراس در رشته کوه آلپ بسته شد. این سرپناه نیمه معلق در ارتفاع سه هزار متر بالاتر از سطح دریا قرار داشته و نیمی از آن بر فراز دره‌ هولناکی معلق است.

موقعیت آن نیز در نزدیکی مرز میان فرانسه و ایتالیا قرار دارد تا کوهنوردانی که از مسیر میان بخش فرانسوی آلپ و بخهش ایتالیایی آن عبور می‌کنند،‌بتوانند از آن استفاده کنند. مواد سازنده این هتل از مقاومت بالایی برخوردار بوده و می‌تواند درجه‌حرارات‌های بسیار شدید را به راحتی تحمل کند.

این هتل/ سرپناه از تجهیزاتی از قبیل اتصال اینترنتی نیز برخوردار است تا ساکنان آن بتوانند آخرین اطلاعات مربوط به آب و هوا را دریافت کنند. رزرو این هتل نیز به صورت آنلاین صورت می‌گیرد و هزینه اقامت در آن شبی 30 یورو خواهد بود.

نام هتل به احترام بزرگترین کوهنورد ایتالیا،‌گوئیستو گرواسوتی بوده و روی همان کوهی بنا شده‌است که وی اولین صعود خود را در سال 1942 انجام داد. وی چهار سال پس از این صعود،‌ در حین تلاش برای صعود از ستون سنگی در مون‌بلان، سقوط کرده و جان خود را از دست داد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز