همشهری آنلاین - محمد ملاحسینی: هتل «د سال پلایا بلانکا» (Hotel de Sal Playa Blanca) در صحرایی موسوم به «سالار دی یویونی» در نزدیکی مرز بولیوی با شیلی که بزرگترین و مرتفع‌ترین صحرای نمک جهان با هزاران پشته نمک است، قرار دارد

این هتل که به نمکی‌ترین هتل دنیا شهرت دارد، تنها هتل در دنیاست که به طور کامل (از در و دیوار گرفته تا میز و صندلی) از نمک ساخته شده است.

این هتل در نزیکی معدن نمک معروف اویانی در جنوب غرب بولیوی قرار دارد. پشت بام و بار و حتی کف این هتل نیز از نمک است.

این هتل در سال 1993 ساخته شد و از آن زمان به بعد پذیرای هزاران توریست بوده است. هتل دی سال پلایا دارای 15 اتاق، یک اتاق ناهار خوری، یک اتاق نشیمن و یک بار است.

در کشور بولیوی هتلی که تماماً از نمک ساخته شده است موجب شگفتی توریست‌ها و گردشگران خارجی شده است. مبل‌های هتل نیز از نمک ساخته شده‌اند. توریست‌هائی که در نمکی نبودن هتل شک دارند اقدام به لیسیدن دیوارهای هتل می‌کنند.

در هتل نمکی بولیوی تمامی وسائل نیز فقط از مواد طبیعی ساخته شده‌اند و به هیچ وجه از مواد شیمیائی در ساخت آنها استفاده نشده است. هزینه هر شب اقامت در این هتل برابر با ۱۳۶ دلار است.

صحرای سالار دی یویونی سال‌ها مکانی دورافتاده و ناشناخته بود، ولی با هجوم گردشگران به این صحرا که از آن به عنوان بزرگ‌ترین و مرتفع‌ترین صحراهای نمک جهان نام برده می‌شود، به یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور بولیوی تبدیل شده است.

هتل «د سال پلایا بلانکا» (Hotel de Sal Playa Blanca)

اکنون صحرای «سالار دی یویونی» به محلی تبدیل شده است که گردشگرانی از کشورهای مختلف جهان و به ویژه آمریکا، اوقات فراغت خود را در آن می‌گذرانند و با وسایل نقلیه‌ گوناگون مانند ارابه‌های بادی به گردش در این صحرا می‌پردازند.

کشور بولیوی یکی از فقیرترین کشورهای منطقه آمریکای جنوبی بوده و با کشورهای برزیل، پاراگوئه، آرژانتین، شیلی و پرو همسایه بوده و پایتخت آن شهر لاپاس است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها