همشهری آنلاین: "نیک والندا" ماجراجویی است که توانست ساعاتی پیش نام خود را به عنوان اولین فردی که توانسته از روی یک طناب از بالای آبشار نیاگارا عبور کند،‌ در تاریخ به ثبت برساند.

وی توانست از میان مه غلیظ بالای آبشار در کمتر از نیم ساعت عبور کند. وی مسیر هزار و 800 فوتی طناب که برابر 6 زمین فوتبال است را میان آمریکا تا کانادا به آرامی قدم زد در حالی که پاسپورتش را برای تسلیم به مقامات کانادایی درون کیسه نایلونی در جیب جلویی شلوار خود همراه داشت.

وی در حالی‌که پاسپورت خود را تسلیم مامور اداره مهاجرت کانادا می‌کرد گفت این کاری است که تا کنون کسی آن را انجام نداده است. وی از روی این طناب طولانی و مرطوب در حالی عبور کرد که تیرک تعادل 18 کیلوگرمی را در دست گرفته بود. عبور وی از روی این طناب به صورت مستقیم از تلویزیون پخش می‌شد و بینندگان می‌توانستند صدای دعاهای وی را در حال عبور از بالای نیاگارا به خوبی بشنوند.

به گفته وی عبور از روی این مسیر غیرعادی بسیار دشوار بوده است زیرا مه بسیار غلیظی دید او را مسدود کرده بود و باد شدیدی نیز از مقابل در حال وزیدن بوده است. سرعت وزش باد در زمان عبور "والندا" از فراز نیاگارا 22 کیلومتر بر ساعت بوده است.

بیش از ده‌ها هزار نفر شاهد عبور پراسترس والندا از فراز آبشار نیاگارا بودند. والندا عضو خانواده‌ای است که بدل کاری در آن از هفت نسل قبل شروع شده و آنها را به "والنداهای پرنده" مشهور کرده است. خانواده والندا بیش از ۲۰۰ سال به انجام نمایش‌های بدل کاری مشغول بوده‌اند. یکی از معروف ترین این نمایش‌ها شامل راه رفتن چهار نفر از بدل کاران روی یک طناب بود که هر کدام از آنها، دو نفر دیگر را با یک چوب در هوا نگه می‌داشتند. همزمان آن دو نفر، یک نفر دیگر را که روی صندلی نشسته است، در هوا نگه می داشتند. همین نمایش نام "والنداهای پرنده" را بر روی این خانواده گذاشت. دو نفر از اعضای این خانواده در اثر حادثه در حین نمایش‌های اینچنینی جان خود را از دست داده‌اند.

والندا به اصرار شبکه خبری ای بی سی آمریکا که پخش زنده این بدل کاری و تامین هزینه 1.3 میلیون دلاری آن را بر عهده داشت تسمه‌های ایمنی که متصل به یک طناب دیگر بود را در این مسیر به تن کرد. والندا پیشتر گفته بود این تسمه‌ها از سقوط او جلوگیری نمی‌کنند بلکه تنها مانع از مرگ وی خواهند شد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۳