همشهری آنلاین: شاه خرچنگ "تاسمانی" پس از اینکه مرگی وحشتناک یعنی خورده شدن توسط انسان، نجات پیدا کرد برای نمایش دادن به آکواریومی در انگلستان منتقل شد.

 

این خرچنگ هیولا مانند که "کلاود" نام گرفته 6 کیلوگرم وزن داشته و وسعت بدنش 38 سانتیمتر است. کلاود پس از اینکه توسط یک ماهیگیر شکار شد به قیمت سه هزار پاوند به آکواریومی در بریتانیا فروخته شد. اکنون پس از گذشت 29 ساعت از سفر هوایی‌اش از استرالیا به بریتانیا و پایان دو هفته قرنطینه،‌کلاود خود را برای نمایش عمومی آماده می کند.

کلاود بزرگترین خرچنگی است که تا کنون در انگلستان به نمایش گذاشته شده است،‌این خرچنگ 100 برابر بزرگتر از خرچنگهای عادی ساحلی در انگلستان است،‌این در حالی است که کلاود هنوز در دوران نوجوانی خود به سر می برد و رشدش همچنان ادامه دارد که در نهایت وزن آن به 12 کیلوگرم نیز خواهد رسید.

کلاود ماه گذشته در سواحل تاسمانی صید شده و به همراه دو خرچنگ دیگر به گروه "حیات دریایی" فروخته شد. اکنون قرار است این خرچنگ در مرکز حیات دریایی در "ویموث" به نمایش گذاشته شود. خرچنگها در حالت عادی هر ماده و جاندار مرده ای را که به دست بیاورند می خورند،‌اما غذای کلاود ماهی و هشت پای خرد شده است و این خرچنگ از برنامه غذایی اش بسیار راضی است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۸