همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: دریای خشمگین با هجومی کف‌آلود، پدیده‌ای نادر از جهان طبیعت است. پدیده‌ای که شهری را با کف‌های خشم‌آلود از آن خود می‌سازد.

 

 

طبیعت جهان، همیشه با پدیده‌های منحصر به فردش به نوعی باعث حیرت و تعجب آدمی‌ می‌شود. این بار هنرنمایی و شگفت آفرینی آن در شهر کیب باعث حیرت جهانیان شده است.

این پدیده شگفت انگیز از نوع دریایی است. پدیده‌ای که می‌توان آن را  به یک فنجان غول پیکر کاپوچینو تشبیه کرد. کاپوچینوی که از کف فراوان لب ریز شده است!! آن هم چه کفی!؟

لب ریز شدن کف این فنجان باعث تغییر چهره حومه شهر می‌شود. تغییری که زیاد خوشایند افراد محلی نیست. چرا که سرتاسر شهر حتی داخل خانه‌ها نیز از کف پوشیده می‌شود.

از طرفی، این مسئله یعنی توده‌های کفی در وسعت عظیم با شکل‌های عجیب، غریب و منحصر به فردش به نوعی باعث سرگرمی و شادی کودکان، جوانان محلی، توریست‌ها و عکاسان می‌شود.

کودکان، جوانان و افراد خوش ذوق بی محابا در این کف شروع به بازی، تفریح، شنا و عکاسی می‌کنند. به عبارتی کف پارتی راه می‌اندازند.

دریای خشمگین و کف ساز آفریقا به سواحل یا دریای "کاپوچینو " شهرت دارد. این سواحل در شهر کیپ کشور آفریقای جنوبی قرار دارد.

اینجا مکانی است که شاید به ندرت، آن هم به مدد اینترنت، شاهد تصاویر آن باشید. همچنین، شما باید بسیار خوش شانس باشید تا بتوانید واقعیت آنچه را که در تصاویر می‌بینید را شخصا و به صورت زنده در شهر کیپ مشاهده کنید.

چرا که این پدیده عجیب، زیبا و به نوعی ترسناک در یک شرایط خاص جوی بوجود می‌آید. دلیل اصلی این پدیده طوفانهای سهمگین است. طوفانهایی که باعث تجزیه شدن نمک آب، موجودات دریایی و ناخالصیهای موجود در آب دریا می‌شوند.

این تجزیه و فعل و انفعالات، منجر به لرزش آب و واکنشهای زنجیره‌ای مداوم می‌شود، در نتیجه امواج کف‌آلود ضخیم و حباب‌دار  تشکل می‌گیرند.

این امواجی به قدری عظیم و وسیع هستند که سطح شهر را پر می‌کنند. به احتمال زیاد، این کف‌ها حاوی؛ مواد شیمیایی، ترشحات جلبک‌ها، محصولات تخریب گیاهان دریایی، تجزیه جانوران مرده و...  هستند. شاید این مواد برای انسانها خطرناک باشند، ولی هنوز ثابت نشده است.

بهتر است ، زمانی که امواج  کف ‌آلود سهمگین به سوی شهر هجوم می‌آورند، شما حتما عقب نشینی کنید، چرا که دریای خشمگین واقعا خطرناک است. آنهم با آن همه مواد شیمیایی که با خود حمل می‌کند.

لطفا، از دور به تماشا و عکاسی، آن بنشینید. یا مانند ما به واسطه اینترنت به تماشای تصاویر و کلیپ‌های آن بنشیند.

سواحل کشور استرالیا (سواحل شمالی سیدنی)نیز در حجم کمتری دارای چنین دریایی با امواج کف‌آلود است که در نوع خود زیبا و شگفت انگیز است.

http://www.bbc.co.uk

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز