همشهری‌آنلاین: تظاهرات علیه سیاست‌های سارکوزی در سراسر فرانسه آغاز شد. سی ان ان گزارش دارد در این زمینه.

 

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان ، گروه های مدافع حقوق بشر در فرانسه در اعتراض به پیشنهادات ضد جرائم  سارکوزی رئیس جمهور این کشور به صف اعتراض کنندگان پیوستند.

 

این گروه ها معتقدند پیشنهادات ضد جرائم در حقیقت مهاجران را هدف قرار داده است. این گروه‌ها تظاهراتی را در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه ترتیب داده‌اند.

جیم بیترمن خبرنگار سی ان ان با اشاره با سازماندهی گسترده تظاهرات گفت پلیس تعداد تظاهرکنندگان را دوازده هزار نفر اعلام کرد اما شمار تظاهرکنندگان پانزده هزار نفر عنوان شده است.

بیش از صد گروه سازماندهی تظاهرات را در دیگر شهرهای فرانسه به عهده گرفته‌اند.

همچنین در مقابل برخی از سفارت‌های فرانسه در خارج از کشور نیز اعتراضاتی شکل خواهد گرفت.

تظاهرکنندگان تخلف از حقوق بشر در فرانسه و دیگر کشورهای جهان را از دلیل نگرانی خود در پی پیشنهادات ضد جرائم سارکوزی عنوان کرده اند.

تداوم اخراج کولی‌های رومانیایی تبار که امسال هشت هزار نفر از فرانسه اخراج شده‌اند علاوه بر 9 هزار نفری که در سال 2009 اخراج شده‌اند از دلایل شروع این تظاهرات بود.

دولت فرانسه همچنین به دلیل سکونت غیر مجاز و اشغال زمین اردوگاه کولی‌ها را ویران کرده است.

پیشنهادات ضد جرائمی سارکوزی در حقیقت این تظاهرات را آغاز کرد.

براساس این پیشنهاد می توان حق شهروندی مهاجرانی را که تخلف داشته باشند حذف کرد. مخالفان سارکوزی وی را به اعمال سیاستهای نژادپرستانه متهم کرده اند.

یک نظر سنجی همگانی نشان داد تنها قسمت کمی از مردم فرانسه با اخراج رومانیایی ها به دلیل آنچه دولت حفظ تدابیر امنیتی عنوان کرده موافقند اما اخراج رومانیایی ها با مخالفت مدافعان حقوق بشر، سازمان های بین المللی از جمله اتحادیه اروپا مواجه شده است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۳ شهریور ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۳