یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: کاخ الیزه در حال حاضر درگیر کاهش محبوبیت، اصلاحات اقتصادی یا بحث درباره منع حجاب زنان مسلمان نیست، بلکه جنگ خصوصی و کوچک نیکلا سارکوزی موجب مشغولیت آن شده است.

روزنامه اتریشی کوریر نوشت، گویا داتی (Rachida Dati)، وزیر سابق دادگستری سارکوزی منشا شایعات درباره بحران در روابط خانوادگی میان سارکوزی و کارلا برونی بوده است.

لو ژورنال دو دیمانش (Le Journal du Dimanche)، نشریه یکشنبه های فرانسه خبر داد سرویس اطلاعاتی این کشور گزارشی را در این باره به رییس جمهور تسلیم کرده است. به گفته بسیاری از منابع که نامی از آنها برده نشد، کاخ الیزه پیش از این هم به داتی مشکوک شده بود.

دلیل این رخدادها گویا این است که داتی، یکی از بزرگ‌ترین امیدهای سارکوزی در کابینه و به گفته خودش "محبوب ترین وزیر او" توسط رییس جمهور از وزارتخانه منتقل و به پارلمان اروپا اعزام می شود. ظاهرا این دختر مراکشی الاصل از این تصمیم ناراضی بوده است.

 او همکاری خود را با سارکوزی از زمانی که وی وزیر کشور بود به عنوان سخنگوی امور مهاجرتی در دفتر وی آغاز کرد، اما همه چیز یک باره عوض شد و اکنون او باید از خودرو خدمت، نیروهای امنیتی اش و تلفن همراه خود خداحافظی کند. او توانسته بود حتی با وجود خداحافظی از دولت این امتیازات را برای خود حفظ کند.

اوقات تلخی
بیانیه الیزه در این باره زمانی صادر شد که داتی در یک میزگرد تلویزیونی شرکت کرد. گویا سارکوزی اوقاتش به خاطر این برنامه تلویزیونی به شدت تلخ شده و حتی با آن شبکه تلویزیونی تماس گرفته است، زیرا از آن عصبانی شده که داتی پس از شکست حزب وی در انتخابات منطقه ای در تلویزیون ظاهر شده است. در همین حال، کاخ الیزه چنین دلیلی را برای پس گرفتن امتیازات از داتی تکذیب و اعلام کرده است دیوان محاسبات از هزینه های خودرو خدمت و دیگر امتیازات ایراد گرفته است.

اکنون داتی در مظان این اتهام قرار دارد که مقصر انتشار شایعات درباره مشکلات زناشویی زوج سارکوزی است. شایعات درباره رسوایی اخلاقی این دو نفر در رسانه های سراسر جهان پیچیده است، اما سارکوزی با خشم این گونه اخبار را تکذیب می کند.

کد خبر 104245

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز