گروه شهری: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تاکید بر لزوم ایمن‌سازی ساختمان‌ها در پایتخت گفت:

از ابتدای سال آینده طرح رتبه‌بندی ایمنی ساختمان‌ها اجرایی شده و رتبه ایمنی ساختمان‌ها در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

محمدرضا حاجی‌بیگی افزود: بسته به میزان رعایت موارد ایمنی در ساختمان، رتبه‌های یک تا 3 به آن ارائه می‌شود و این موضوع در قیمت مسکن نیز تاثیرگذار خواهد بود؛ به‌گونه‌ای که ساختمانی که رتبه یک را از نظر ایمنی به دست بیاورد به‌مراتب قیمت آن بالاتر از ساختمانی خواهد بود که رتبه 3 را دارد.

او در مورد محل نصب رتبه‌بندی ایمنی ساختمان گفت: رتبه‌بندی ساختمان به‌صورت تابلوی برنزی بوده و در ورودی ساختمان نصب خواهد شد.  مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در مورد ضرورت اجرای این طرح عنوان کرد: رتبه‌بندی ساختمان از یک‌سو دست‌اندرکاران ساخت‌وساز را ملزم به رعایت اصول ایمنی می‌کند که در بسیاری موارد آن را رعایت نکرده و منجر به بروز حوادث متعددی می‌شوند و از سوی دیگر شهروندان را از میزان ایمن بودن ساختمان آگاه می‌سازد.

حاجی‌بیگی اهداف اجرای این طرح را در این راستا دانست و افزود: با این طرح سعی داریم کسانی را که در امور ساخت‌و‌ساز فعالیت می‌کنند  تشویق به رعایت اصول ایمنی کنیم و به آنها امتیاز بدهیم و به‌موازات آن مردم را با اصول ایمنی آشنا کنیم.

او ادامه داد: نظارت بر ایمنی ساختمان‌ها با کمک دفاتر الکترونیک انجام شده و در حال حاضر تعدادی از مهندسان ناظر این دفاتر برای این موضوع آموزش می‌بینند و در این ارتباط تا‌کنون 75 نفر آموزش دیده‌اند. براساس گفته‌های مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای طرح انجام می‌شود.

کد خبر 99961

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز