مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

گروه شهری: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: در یک بررسی آماری مشخص شد در شهر تهران 500 ساختمان بالای 5 طبقه وجود دارد که اصول ایمنی در آنها رعایت نشده است.

محمدرضا حاجی‌بیگی در یک نشست خبری که3بهمن در محل سازمان آتش‌نشانی برگزار شد، با اعلام این مطلب، از برخورد آتش‌نشانی با این ساختمان‌ها خبر داد و گفت: از سال 81 برخورد سازمان با این موارد جدی شده و اخیرا هم به هر ساختمانی که اصول ایمنی مبحث 3 را رعایت نکرده باشد پایان کار داده نمی‌شود.

وی افزود: از 500 ساختمانی که اصول ایمنی را رعایت نکرده‌اند، 137 ساختمان بدون داشتن پله فرار ساخته شده است. این ساختمان‌ها در مناطق 1 تا 6 واقع شده است.

حاجی‌بیگی ادامه داد: اگر ساختمان‌های ناایمن تا پایان سال‌جاری نسبت به رفع مشکل ایمنی خود اقدام نکنند با آنها برخورد کرده و مشخصات آنها را در سایت سازمان آتش‌نشانی قرار می‌دهیم تا مردم آگاه شوند.

وی همچنین از نصب تابلوهای برنزی برای رتبه‌بندی ساختمان‌ها از نظر ایمنی از سال آینده خبر داد و گفت: از سال آینده تمامی ساختمان‌ها از نظر ساخت و اصول ایمنی و مقاوم‌سازی رتبه‌بندی می‌شوند و به هر ساختمانی که رتبه 3 به بالا را کسب کند، پایان کار داده نمی‌شود.

انتقال انبارها از بازار ضروری است

حاجی‌بیگی در ادامه به ساماندهی وضعیت ایمنی بازار تهران اشاره کرد و گفت: 4 ماه است که تلاش می‌کنیم تا وضع بازار را تعیین تکلیف کرده و به سر و سامانی برسانیم، اما به‌تنهایی قادر به این کار نیستیم زیرا در زمینه بازار مدعیان بسیاری وجود دارند که در این راستا آنها باید جمع شوند و با همکاری اصناف و بازاریان این کار را انجام دهند. ما طرح ایمنی بازار تهران را داریم اما به تنهایی نمی‌توانیم آن را اجرا کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران انتقال انبارها از بازار را از جمله اقدامات سازمان در چند ماه آینده برشمرد و گفت: برای مثال در سرای حاج حسن در یک فضای 500 متری  انبوهی پتو و لحاف پشم شیشه گذاشته شده است که این یک بمب انفجاری خودسر است.

از این‌رو در چند ماه آینده هیچ انباری در بازار وجود نخواهد داشت.

کد خبر 100117

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز