همشهری آنلاین: منابع بیمارستانی اعلام کردند در حمله‌ای که گروه طالبان مدعی شد در جریان آن توانسته است به تعدادی از سایت‌های دولتی در مرکز کابل نفوذ کند، پنج نفر کشته شده‌اند.

به گزارش سی ان ان، دکتر کبیر امیری رئیس بیمارستان‌های کابل گفت: در این حمله 38 نفر نیز مجروح شده‌اند.

در حدود ساعت 9.20 صبح به وقت محلی همزمان با برگزاری مراسم سوگند 14 نفر از اعضای کابینه حامد کرزی، دست کم دو انفجار و صدای تیراندازی شدید کابل را لرزاند.[وقوع نبرد مسلحانه در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری افغانستان]

دبیح الله مجاهد از سخنگویان دولت افغانستان اعلام کرد که در حدود 20 نفر از نیروهای طالبان وارد کاخ ریاست جمهوری وزارت خانه‌های دارایی، معادن و دادگستری و هتل سرنا شدند. گروه طالبان همچنین مسولیت یک انفجار را پذیرفت. چند دقیقه بعد نیز دست کم یک انفجار دیگر پایتخت افغانستان را لرزاند.

سخنگوی نیروهای تحت فرماندهی ناتو نیز اعلام کرد که در نزدیکی مرکز خرید فروشگاه افغان و هتل سرنا نیز صدای تعدادی انفجار کوچک و تیراندازی شنیده شد.

این سخنگو افزود: در جریان درگیری با نیروهای امنیتی افغان و نیروهای ناتو دو نفر از شورشیان در محل این مرکز خرید کشته شدند.

او گفت: پلیس ملی افغانستان در پی این درگیری‌ها با مسدود کردن خیابان‌های محل وقوع حادثه تلاش کرد در این منطقه امنیت بر قرار کند.

گزارش‌های متناقضی درباره اوضاع کابل انتشار یافته است، در حالی که سی ان ان اعلام کرده که به دلیل مداخله نیرو‌های امنیتی و کشته و مجروح شدن تعدادی از عناصر طالبان از شدت درگیری‌ها در مرکزکابل تا حدودی کاسته شده و پلیس ملی افغانستان در حال برقراری امنیت در این منطقه است، الجزیره گزارش داده است که به رغم آنکه حامد کرزی اعلام کرد که اوضاع تحت کنترل است صدای گلوله و مسلسل از مناطقی در شهر شنیده می‌شود و حتی برخی از شاهدان عینی اعلام کرده‌‌اند که درگیری‌ها به مناطقی دیگر از شهر نیز سرایت کرده است.

کد خبر 99737

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز