همشهری آنلاین: نبردی در کابل پایتخت افغانستان درگرفته و گزارش‌هایی مبنی بر وقوع انفجارها و تیرانداز‌های شدید در این شهر و مشارکت دو بمب گذار انتحاری در حمله به وزارتخانه‌های دولتی از سوی خبرگزاری‌های خارجی مخابره شده است.

به گزارش الجزیره، این حملات روزدوشنبه 18 ژانویه در نزدکی کاخ ریاست جمهوری افغانستان و همزمان با روز برگزاری مراسم سوگند کابینه جدید کرزی به وقوع پیوسته‌اند.

طالبان با صدور یک بیانیه در یکی از وب سایت‌های خود با پذیرش مسولیت این حملات اعلام کرده است که 20 نفر از شبه نظامیان عضو این گروه در درگیری‌های مسلحانه مشارکت دارند.

دراین بیانیه آمده است که در این حمله تنها ساختمان‌های دولتی و هتل سرنا هدف قرار خواهند گرفت.

نیروهای امنیتی افغان منطقه‌ای که کاخ ریاست جمهوری وزارتخانه‌های دولتی در آن قرار دارند را مسدود کرده‌اند. گزارش می‌شود که مهاجمان مخالف دولت افغانستان در حال هدف قرار دادن این منطقه از ساختمان‌ها و مواضع مرتفع از جمله یک ساختمان 20 طبقه هستند.

گزارش‌ها همچنین حکایت از همکاری نیروهای ناتو با سربازان افغان جهت برقراری مجدد امنیت در این منطقه دارد.

دیوید چاتر خبرنگار الجزیره که درهتل سرنای کابل در میانه این نبرد گیر افتاده است در تماسی تلفنی گفته است که دست کم در نیم ساعت اخیر صدای چهار انفجار مهیب به گوش رسید. به من گفته شده است که نبردها در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری جریان دارد.

گفته می‌شود مدت کوتاهی پس از آغاز حملات هتل سرنا آتش گرفته است.

بر اساس این گزارش، پیشتر هشدارهایی نسبت به این مساله داده شده بود که مبارزان ضد دولتی موفق به تصرف شش خودروی زرهی شده و قصد انجام یک حمله به مرکز کابل را دارند.

بر اساس گزارش‌ها در این درگیری‌ها تا به این لحظه 13 نفر زخمی و دو نفر از شورشیان کشته شدند.

کد خبر 99716

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز